HTML

Családon belüli erőszak

Nem értetek van, akik szeretitek és tisztelitek a családotokat, hanem azok ellen, akik sem a jó szóra, sem a fenyegetésre nem hallgatnak.

Friss topikok

  • Mc Master: Ez is egy amolyan project-blog volt, ezidőtájt volt téma a családon belüli erőszak a parlamentben,... (2013.01.09. 12:37) Megbüntetni, mindenáron
  • Rézvirág: Mára elköszönök, mennem kell a lurkókért. (2012.09.27. 14:43) Kések az asztalon
  • A festett madár: @Rézvirág: Értem és egyetértek! Ezt a nevelést kaptad. Ahogy anyám is. Nem volt más minta előtte, ... (2012.09.27. 13:34) Jöjjön, segítsen!

Címkék

Archívum

2012.09.25. 17:15 A festett madár

Megbüntetni, mindenáron

Tizenkét éves. Elvitte a motorját. És visszahozta. Épségben van. Ő is a motor is.

Mégis őrjöngve várja.

De miért kell ebből ekkora ügyet csinálni vajon? Nem értem.

Anyám már tudja, hogy mi várható. Valahogy sikerül bemenekítenie öcsémet a fürdőszobába. Bezárja az ajtót és fogja is, hogy ne tudjon bejutni utánuk.

Teljesen meg van vadulva. Mintha az eszét vesztette volna rángatja az ajtót, húzza, üvölt, hogy nyissák ki.

Nem jár sikerrel.

Érdekes, hogy anyámban van annyi erő, hogy megvédje az öcsémet. Nagyon örülök neki, hálát érzek, hogy mindezt meg tudja tenni most. Sok mindenhez nincsen ereje, de ebben a pillanatban nagyon jól látja, ha elérné az öcsémet ez a vadállat, még arra is képes lenne, hogy addig verje, amíg mozog.

Mert ment egy kört a motorral. Nem lett senkinek és semminek baja. Egyértelmű, hogy a motor érdekli jobban. De az is hibátlan.

Már családi házban lakunk. A szerszámait a kiskonyhában tartja. Kirohan valami eszközért, hogy majd annak segítségével bejut. Amíg távol van bátorítom anyámat, hogy semmiképpen ne engedje be és tartson ki, a fürdőszoba ablakán valahogy juttassa ki a gyereket, én átmegyek érte a szomszédba. A gyerekért...Én is csak tizenöt vagyok.

Abban reménykedem, hogy amíg kimegy és keresgél a szerszámai között van ideje lehiggadni. De nem. Ugyanott folytatja, ahol abbahagyta. Ez komplett őrült!

Anyám kitartása erősebbnek bizonyul.

Végül a kocsmát választja, minthogy bejusson a fürdőszobába. Mire megjön, tökrészegen, elfelejti, hogy miért és mihez indult el erőt meríteni.

(Most tizenkét éves az én fiam... Senkitől nem kell félnie. Senki nem tartja rettegésben. Senki nem bántja.)

243 komment · 5 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://csaladonbelulieroszak.blog.hu/api/trackback/id/tr624798639

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:17:31

Feltételezem mindenkinek ismerős az az érzés, amikor elégedettség fűti, a föld felett jár, mit jár, lebeg mint nyárfapihe a medence vízének felszínén, aztán egyszer csak úgy jár, mint részeg panelproli a lépcsőházban: feltúrja orrával még a betont is. ...

Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:16:43

Feltételezem mindenkinek ismerős az az érzés, amikor elégedettség fűti, a föld felett jár, mit jár, lebeg mint nyárfapihe a medence vízének felszínén, aztán egyszer csak úgy jár, mint részeg panelproli a lépcsőházban: feltúrja orrával még a betont is. ...

Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:16:14

Feltételezem mindenkinek ismerős az az érzés, amikor elégedettség fűti, a föld felett jár, mit jár, lebeg mint nyárfapihe a medence vízének felszínén, aztán egyszer csak úgy jár, mint részeg panelproli a lépcsőházban: feltúrja orrával még a betont is. ...

Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:15:51

Feltételezem mindenkinek ismerős az az érzés, amikor elégedettség fűti, a föld felett jár, mit jár, lebeg mint nyárfapihe a medence vízének felszínén, aztán egyszer csak úgy jár, mint részeg panelproli a lépcsőházban: feltúrja orrával még a betont is. ...

Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:15:36

Feltételezem mindenkinek ismerős az az érzés, amikor elégedettség fűti, a föld felett jár, mit jár, lebeg mint nyárfapihe a medence vízének felszínén, aztán egyszer csak úgy jár, mint részeg panelproli a lépcsőházban: feltúrja orrával még a betont is. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szvsz 2012.09.26. 08:49:36

Te jó ég, micsoda fos! Kirugták a posztolót a mekdonáldszból?

VT Man 2012.09.26. 08:50:04

Gondolom a következő poszt az lesz, hogy egy nő levágta éjjel a férje péniszét DE az jogos, és nem számít erőszaknak, mert volt előzménye.

"Őrizetbe vettek egy 48 éves kaliforniai nőt a hatóságok hétfőn, aki a gyanú szerint levágta, majd szemétbe hajította férje péniszét.

A rendőrség szerint a középkorú asszony a férje vacsorájába olyan anyagokat csempészett, melyektől az elaludt. Öntudatlanságában a feleség az ágyhoz kötötte őt. Mikor magához tért, már csak azt realizálta, hogy nem tud mozogni, de mire jobban körülnézett volna, oldalbordája egy huszonöt centis konyhakéssel lenyisszantotta a nemi szervét, majd azt a konyhamalacba dobta, amit bekapcsolt - írja a The Weekly Vice.

A nő ezután mentőt hívott, a férjet azonnal kórházba szállították és megműtötték. Falloszának néhány darabját sikerült megmenteni a konyhai hulladék-megsemmisítőből. A párkapcsolat a rendőrség szerint jó úton haladt a válás felé. A nő beismerte a cselekményt, amelyről csak annyit mondott: férje megérdemelte, amit kapott. "

keptelen kepkeret 2012.09.26. 08:55:18

Engem Apu ketszer utott meg (szimpla pofon), egyszer amikor hazajottem a sulibol 14 evesen es megkerdezte, h cigizek-e. En pedig mondtam h nem, es ezutan kiboritotta a taskamat, amiben 6 fele cigi volt es akkor eletem elso pofonjat kaptam. Mivel en kb. egy szeluvastol elvesztem a balanszomat, Apu pofonjatol nekiestem az ajtonak.Ettol Apu tok megijedt es korhazba akart vinni, nagy bocsanatkeresek kozott:-))

Kesobb beszelgettunk es azt mondta, h nem azert utott meg mert dohanyzom, hanem mert hazudtam.

Ennyiben maradtunk, utana egy hetig nem szoltam hozza,es a dolog el volt intezve.

Eletem masodik pofonja 17 evesen erkezett amikor bulizni voltunk a baratainkkal es hajnali 5-re ertem haza, a megbeszelt 1 helyett es nem telefonaltam.

Szegeny Apu semmit nem aludt mert tokre aggodott, igy amikor beleptem az ajton kaptam egy pofont. Nem azert mert kestem, hanem mert nem szoltam h kesek.

Soha tobbet nem utott meg senki, de ma mar ugy gondolom, ez a ket pofon kellett, mert azota nem hazudok, es ha kesek telefonalok))Egyebkent pedig imadom a szuleimet es a helyukben en is lekentem volna magamnak egy pofont.

Amirol a poszter ir, az extremitas, ilyesmit tulelni es feldolgozni nagyon nehezen lehet. Mivel nalunk a csaladban nem volt orditozas, a szuleim imadjak egymast, engem mindig sokk-kent erint ha emberek orditoznak egymassal. Ilyenkor bepanikolok es az idegtol elsirom magam, pedig nem is velem tortenik.

Eletemben osszvissz 4-szer uvoltottem, az egyik alkalommal osszetortem egy konyhat, az osszes poharral, tanyerral egyutt, kibasztam a kavefozot az ablakon, ami betort azert, mert az illeto azt allitotta h hazudok mert tonkre akarta tenni a hazassagomat.

A masik alkalom az volt, amikor meg dolgoztam (marmint alkalmazottkent) az egyik kollegam rendszeresen ugraltatott, minden ok nelkul, pedig nem volt a fonokom csak mivel alavetoen nyugis vagyok, azt hiszik h velem mindent meg lehet tenni.

Leuvoltottem a fejet, es akkor elkezdett bogni, h en meg akarom verni. Kesszzzz a vegen en ereztem magam szarul, es megoleltem.

A harmadik az volt, amikor valaki a szuleimet szidta.Ott pl.osszetortem a lampat.

A negyedik pedig egy repteren volt, egy hulye p..a megengedhetetlen hangnemben beszelt, igy leorditottam.

Hat ennyi.30 ev alatt nem sok, de szamomra tobb mint eleg leven nalam csak az nyugodtabb aki komaban van.

Mérges 1234 2012.09.26. 09:01:18

@VT Man:

DE ne egz egz p;ld't ragadjunk ki.

Tényszerű, hogy több férfi veri a nőt, mint fordítva.

Leginkább az erőfölény miatt. GOndolom sok tuskó nő is van, aki legszívesebben szétverné a férjét, csak nem elég erős hozzá.

A családon elüli erőszak igenis komoly téma.

A poszt pedig elég életszerű.

Nem egy ilyet láttam élőben, részeg apa kergette konyhakéssel családját, majd miútán kitombolta magát és letette a kést, barátnőm, kinek apjáról van szó megprobált vele beszélni, két foga bánta....

Anyám szintén így nőt fel, hogy esete az ablakon ugráltak ki a begurul apjuk elől és az utcán bolyongtak, amíg a részeg állat el nem aludt.

Tény, hogy ezt törvényileg kezelni nagyon nehéz, de legalább beszélni kell róla, és meg kell próbálni minden segítséget megadni az ilyen helyzetbe került embereknek.

Rézvirág 2012.09.26. 09:12:02

Értem én a problémát. Szerencsére nem saját tapasztalatból. De értem.
Azt viszont Te értsd meg, hogy ezt nem lehet törvényekkel megoldani.

Olyan ez, mint az alkoholizmus. Mit tudsz tenni ellene törvényekkel? Azért, mert pár szerencsétlen áldozatává válik - sokan tök ártatlanul, hozzátartozóként-, tiltsuk meg, hogy az ember nyáron a kertben grillezés közben megigyon egy hideg sört, vagy szánkózás után egy bögre forralt bort? És borzasztó demagógnak érzem azt a hozzáállást, hogy igen, de ezzel megmenthetnénk rettegő gyerekeket, hát nem megérné lemondani arról a forralt borról? - pedig ebbe az irányba terelik a dolgokat. Nézd csak meg, azért, mert bizonyos rétegek nem törődnek a gyerekükkel, _mindenkinek_ kötelező 3 évesen oviba adni a gyerekét. (az enyémek is jártak, nincs ovifóbiám, de szerintem ez a szülő döntése kellene legyen)
Ez nem jó irány, és abba kellene hagyni, mert ha így megy tovább, minden lépésünk szabályozva lesz, nekünk, a normális családban élőknek is. És bár az ilyen posztok gombamód szaporodnak, azért jó, ha tisztán látjuk: mi vagyunk a túlnyomó többség.
Ami írtál, az borzasztó, ha valós, ha fiktív. De kérdem én: hol a környezet? Hol vannak a szülők? (anya szülei) A testvérek? Unokatestvérek? A keresztszülők? A barátok? A szomszédok? Hol a közösség? Az a baj, hogy a mostani korszellem az én, én,én, mert megérdemlem nevében szétveri a közösségeket, ami roppant kényelmes, amikor arról van szó, hogy senki se szóljon bele az életembe, csak hát akkor sem fog beleszólni, amikor segítségért kiabálunk.
És érdekes, hogy általában azok, akik a cs.b. erőszakról szóló megrendítő esszékkel pakolják tele a netet, általában a leghevesebb pártolói az ego mindenekfelettiségének.

Netuddki. 2012.09.26. 09:12:22

Bezony, szar a poszt. Mint az első pár hozzászóló is jelezte eltereli a lényegről a figyelmet, megosztó. Ha a poszter ezt nem érti akkor kerülje a témát...

scsaba1 2012.09.26. 09:12:24

HUN_Sector:

Csak az a baj, hogy jó szokás szerint a "ló két oldala" össze van mosva egymással.

Netuddki. 2012.09.26. 09:17:00

@Rézvirág: A törvény nem elég. Be is kéne tartani. Sajnos a probléma ez itt magyarországon.

Az óvoda és iskola meg megint egy másik probléma. Nem vagyok benne biztos, hogy minden nevelő lelkiismeretesen elvégzi a munkáját.
Pl. szülői: tanár panaszkodik, hogy a gyerek túl hamar végez a feladatával és unatkozik órán, rajzolgat és zavarja a többieket. ??? Bammeg! Mit csináljak a gyerekkel, hogy ne unatkozzon az órán? No komment...

phaszfej 2012.09.26. 09:25:48

@cso zsi: Nem kell nekem becsicskulnod. Túl nagy fáradság lenne, hogy "embert" neveljek belőled. Amúgy meg ne mindenféle hígmagyar, nemzetidegen, varacskosdisznófejű, túlhájpolt költőcske bénaságait kéne vezérlángul venned.

gigacherry 2012.09.26. 09:47:03

És mi lett az öcséddel?

Wrex 2012.09.26. 09:49:20

Pusztán a poszter szellemisége alapján (azaz elvitte ugyan a motort de nem lett semmi baj):

"Végül a kocsmát választja, minthogy bejusson a fürdőszobába."

Azaz nem bántott senkit, tehát:

"De miért kell ebből ekkora ügyet csinálni vajon? Nem értem."

Hábazmeg. Kedves poszter, érzed az ellentmondást?

Rézvirág 2012.09.26. 09:50:13

Aztán meg, mostanában csak megnyitom a fészbukot, és dőlnek az ilyen sztorik, az ember azt hihetné, hogy úristen, milyen világban él.
Azt azonban felismerhetnék már egyesek, hogy a demagógia mindig fordítva sül el. Eleinte működik, sőt. Sok lelkes egérforradalmár kattintgat rögtön a megosztás gombra, esetleg még szomorkodós szmájlikkal is telerakja a bevezetőt, de ez visszaüt. És a kialakuló helyzet rosszabb lesz, mint volt.

Gondolj csak bele. Igen, élnek ebben az országban antiszemiták. Elvétve, nagyon kevesen, de élnek. De miután már boldog-boldogtalant leantiszemitáznak, most komolyan, tegye fel a kezét, aki még felkapja a fejét az antiszemitizmus szóra...(és nem olyan értelemben, hogy mi a baja már megint a libsiknek?!)
Vagy igen, vannak idióták, akik kínozzák az állatokat. De a 4mancsnak, meg a fészbuknak köszönhetően a többség már visítófrászt kap az "állatvédőktől".

Jó ez így? Biztos jó lesz a csömörig bombázni az embereket ilyen történetekkel? Csak úgy érdekességképp jegyzem meg, hogy 1-2 éve még ha valaki csak megjegyezte egy kommentben, hogy ráhúzott a gyereke fenekére, azt elevenen nyúzták meg. Tessék megtekinteni a mostani kommenteket.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.26. 09:58:03

Nahát, sőt még régebben még inkvizició is volt.

Ekkora baromságot. Jössz egy 40 éves történettel, ítéljék meg mai szemmel az apádat. Nem vagy te semmi. A saját apádat eladod egy "jó sztoriért", ráadásul simlis módon.

40 éve teljesen természetes volt, hogy egy ellopott motorért hülyére vertek. Egyrészt a motor jóval nagyobb érték volt, másrészt a te életedet féltette, harmadrészt a verés elmagyarázta neked mint kis hülyének elég jól, hogy motort lopni nem csak erkölcsi értelemben rossz dolog, de ott is maradhatsz.

A verés teljesen elfogadott modszer volt akkor erre, nem te voltál az egyedüli és családon belüli erőszaknak nevezni ezt szemétség.

Meg akart büntetni, vagy inkább jobban tetszett volna, ha egy évig se zsebpénz, se TV?

indapass90210 2012.09.26. 10:13:48

@keptelen kepkeret: "az egyik alkalommal osszetortem egy konyhat, az osszes poharral, tanyerral egyutt, kibasztam a kavefozot az ablakon, "

Én a telefont szoktam falhoz baszkodni egy időben :)

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.26. 10:17:49

"Sok mindenhez nincsen ereje, de ebben a pillanatban nagyon jól látja, ha elérné az öcsémet ez a vadállat, még arra is képes lenne, hogy addig verje, amíg mozog."
Köszönd meg a proli-kurva anyádnak, hogy egy ilynhez ment feleségül... :D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.26. 10:31:33

Sajnos tényleg problémás, ha valaki jobban szereti a tárgyakat plusz még agresszív is.

De a mostani kultúrpolitika szerint most megint ez a világ jön. :(

2012.09.26. 10:32:26

Milyen érdekes, hogy a libbantak családellenes hisztijére egyből születik egy blog, ami máris index címlapon van.

Francekellregisztralni 2012.09.26. 10:45:19

Hat ebben a poztben mindenki hulye.
Apu, anyu...gyerekek.
Nyivan apu volt elobb hulye tehat ove a feleloseg.
Ha apu nem tombol, hanem esszel buntet anyunak nem kellene a gyereket vedeni. Ha anyu nem vedene a gyereket az nem szarna bele, hogy mit szabad es mit nem...es miert. Ha a gyerek nem szarna bele a szabalyokba (lehet) apu se orjongene.

Meg szerencse hogy feladja az orjongest es elmegy inni, ahol elfelejti a dolgot. Csak hogy a kulcsproblema pont az, hogy apu gyenge es kovetkezetlen...valoszinuleg mindenben.

hoppá rézimi 2012.09.26. 10:52:07

@Obskurus: Dehogy írom le. Vannak, akiknek fizetünk súlyos pénzeket, hogy kezeljék a helyzetet. Majd ha az emberek rájönnek, hogy nem kell hagyni, hogy semmittevők látszatintézkedjenek...

Hari Seldon 2 2012.09.26. 11:10:25

@Phátyol Ferenc:

"szerintem te vagy őrült babám. 12 éves gyerek játékmotorral játsszon ne igazival. min múlt az, h a kölök nem halt meg? csak a szerencsén.
egész családban csak az apának esett le, h mekkora tragédia történhetett volna és ezért teljes joggal kiakadt. "

Ja. ÉS ezért kb halálra verte volna, ha olyan "értelmes volt és felfogta"

Te sem vagy százas. Agyonvernéd, mert meghalhatott volna.

(persze nem tudom, hogy a történet igaz-e)

gondoldmeg 2012.09.26. 11:24:58

az én fiam 8 éves. ha hülyeséget csinál, nem igyekszem utána őrjöngéssel rémíteni halálra.
inkább leültetem magam mellé a szoba közepén, és elmondom neki, hogy amit tett, szerintem miért nem volt helyes. hogy milyen veszélyben volt, és ez engem, az anyját mennyire felzaklatta. hiszti, üvöltés nélkül. de mindig szántam rá időt, hogy beszélgessünk, így ezekből is ért.
Engem vertek. Sokat, sokszor. okkal, ok nélkül, mindegy volt, miért. okot talált magának úgyis mindig, ha akart. ha az egyébként kitűnő bizonyítványomban a magatartás 4-es lett, akkor azért vert el. fogamat összeszorítva igyekeztem sírás nélkül tűrni, ami adatott, talán ezért van, hogy én 8 év alatt egyszer sem ütöttem meg a saját gyerekemet, inkább beszélgetünk. ingerült hangon rászólok, ha kell, de aztán röviddel később leülünk, és higgadtan megbeszéljük.
én, 30 évvel később még mindig emlékszem a rettegés ízére, a verejtékre mikor a hátamon csorog, és akkor még csak őrjöngött, üvöltött, hogy most aztán nekem annyi lesz. azt hiszem, a felvezetés mindig gyilkosabb volt, mint mikor végre oda értünk, hogy már csak ütött. aztán ha nagy ritkán szerencsénk volt, akkor inkább elment a kocsmába, és túl részegen jött haza ahhoz, hogy emlékezzen, hol hagytuk abba. másnap azért fel tudta venni a fonalat..

kifordított nagyanyó 2012.09.26. 11:38:18

Azért a két pofont ne keverjétek össze egy motor miatti félholtra veréssel....!

_wood_ 2012.09.26. 11:50:56

egyből felszínre kerültek a hánytatott gyermekkor emlékei, ahogy slágertéma lett a családon belüli erőszak. érthető.

huszonharmadika óta a szenteled az életedet annak, hogy kiirtsd ezt a társadalamt fertőző mételyt, ami a te gyermekkorodat megnyomorította. azért, hogy másnak jobb legyen.

a kitaszított cigányok vagy a gyűlölt zsidók hátán állva már annyian akarnak emberi óriásoknak tűnni, hogy ott már nincs hely? nem látszik külön a te gondosan suvickolt glóriád fénye abban a földöntúli ragyogásban...?
érthető.

a saját életedet tisztességesen, elvek metnén vezetni; tettekkel példát mutatni kevés, hisz így csak te tudod, hogy mennyire jó ember vagy. nőklapjába is túlciki példabeszédekkel krisztust játszani már egy fokkal jobb.

...ez jött le a blogról. persze tévedhetek. a kamuszagú történetek, a hatásvadász stílus is bocsáantos lenne, ha két éves lenne a blogod; nem akkor jutna eszedbe felnyitni a társadalom szemét, amikor éppen erről beszél mindenki más is...

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:04:54

@pfekete101: Én nem ismerem Vas Virágot, veled ellentétben...

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:06:11

@Rézvirág: Kedves Rézvirág, nézd meg a hozzászólókat, ez az általános hozzáállás a témához. Melyiket hívhattam volna segítségül?

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:07:00

@gigacherry: Ma négy gyereket nevel és nagyon szereti a családját!

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:09:08

@gondoldmeg: Igen, a verést el sem tudom képzelni és nagyon úgy van, ahogy írod, hogy nem sok volt a fizikai fenyítés a lelki annál több. És a fizikai is legtöbbször teljesen értelmetlen vagy indokolatlan... Én konkrétan nem jellemezném magamat vert gyereknek, de ahogy felnőttem, nem kívánom senkinek.

Rézvirág 2012.09.26. 13:18:07

@A festett madár: Lehet, hogy meglepődnél.

De valószínűbb, hogy mindenki félrenéz. Mert azt sulykolja mindenki, hogy törődj a saját dolgoddal. Az egyén a fontos. Senki se szóljon bele a másik dolgába. Értsd meg, nem lehet az egyik oldalon azért verni a tam-tamot, hogy ne szóljanak bele, a másikról meg azért, hogy szóljanak bele.
Én mindig mondom a férjemnek, hogy addig örüljön, amíg mások is rászólnak a mi gyerekünkre, amikor rosszalkodik. Igen, idegesítő, de ha kikérjük magunknak, azzal azt a védőhálót szaggatjuk darabokra, ami segít majd megvédeni kamasz korában a nagyobb bajtól.

Törvényt lehet hozni, amilyet csak akarsz. Nem fog megvédeni. Tudom, nehéz elképzelni annak, aki problémás családban nőtt fel, de a hagyományos családmodell működik. A mi lányunk is kifoghat egy baromállatot amikor épp se hall se lát a szerelemtől, de azt a baromállatot is meg lehet majd nézni, miután a férjem, a sógorom, az apósom,a fiaim meg a baráti kör elbeszélgettek vele. Hát esetleg túléli, ha én tudom meg először, és eldugom a fegyverszekrény kulcsát.
Védelemről papoltok, de épp szétveritek (talán nem szándékosan, de ezt teszitek) az utolsó védőbástyákat is.
Megint csak azt tudom kérdezni: hol volt a család? Hol voltak a nagyszüleid? A nagybácsik? A keresztszülők? A barátok?

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 13:41:05

@Rézvirág: Miért lenne nehéz elképzelnem egy normális családot? Nem szeretnélek a részletekbe beavatni teljesen, de tény, hogy mindig kettőn áll a vásár. Nyilván anyámnak kellett volna segítséget kérnie, de az érzelmek jelen vannak akkor is, ha néha borul a bili. mert van, amikor nem borul. Nem egy állathoz ment hozzá és nehéz újraértékelni a döntést, amikor a házastársról van szó, az egykori szerelemről, a gyerekek apjáról. Az apám egy különösen intelligens és szórakoztató ember volt. Amikor nem volt őrült... Azt kell tudni elképzelni, hogy ez nem fekete és fehér. Hogy ki kell lépni, egyszerűen. Hogy aki erőszakos az csak primitív lehet, akivel úgysem lehet beszélni. Ezeknek az embereknek egyszerűen nincsen megoldásuk egy problémára, ezt fel kellene ismerni és segíteni nekik, mert ha nem oldja meg valahogy, akkor csak egyre mélyebbre süllyed.

És vannak azok az erőszakosok, akiket tényleg be kell zárni. Nem lehet mást tenni...

Kívánom, hogy ne kerülj olyan helyzetbe, hogy a lányod NE engedje, hogy beleszóljatok az életébe, amikor úgy látod, hogy bele kellene!!!

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 13:45:55

@Rézvirág: A barátok az ilyen család mellől elkopnak. Erről is fogok írni egy bejegyzést, biztosan...

Kell a védelem és kész. Aztán a segítség, hogy vagy megszakadjon a kapcsolat, vagy valami módon normalizálódjon és megszűnjön az erőszak, akár valamilyen terápiával, akár elzárással.

Rézvirág 2012.09.26. 14:12:01

@A festett madár: Ha a lányom vagy az unokáim ilyen helyzetbe kerülnénk, akkor nem kérném az engedélyét a beleszóláshoz. Sem én, sem a férjem, sem a rokonság. Nem képzeled, hogy engedni fogom, hogy az unokáim rettegésben éljenek és rendszeresen összeverjék őket?!?!

És igen, a dolog egy ponton túl fekete-fehér. veszélyes az illető, vagy sem. Hogy mi okozza, az rizsa. Ha veszélyes, akkor fel kell jelenteni, bele kell avatkozni. Ezt a jelenlegi törvények is lehetővé teszik.

Rézvirág 2012.09.26. 14:14:47

@A festett madár:
Milyen védelem?Milyen segítség? Ha a saját szüleinek nem engedi az anya, hogy segítsenek, mert mittudoménmiért, akkor majd a hatóságoknak engedni fogja?

Szakyster 2012.09.26. 14:47:08

@Rézvirág: Ez így leírva egyszerűnek hangzik, a valóság mindig bonyolultabb. Mert pl. ha tényleg kifogtok egy igazi vadbarmot, akkor ha beleszólsz, annyit érsz el, hogy téged is elkezd zaklatni, vagy a sógorod gyerekeit. Ha csak nem vagy te is egy hatalmas vadbarom, akkor le fog győzni a saját eszközeivel. Arról nem is beszélve, ha véletlenül odaáll 3-4 rokon-barát, hogy jól megverje, akkor ők fognak böribe kerülni, és akkor tényleg nem lesz senki, aki megvédje a lányod. És persze akkor már téged is.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 15:00:25

@Rézvirág: Figyelj! Megoldottad!

Ugye ez nem hangzik annyira hihetőnek... mert akkor miért téma még mindig? :-)

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2012.09.26. 17:06:19

mikor jön ki a novelláskötet?

Megveszem majd, hogy támogassam a mozgalmat.
Bár inkább a semmittevő rendőröket, tanárokat, ovónéniket, önkoris dolgozók meghurcoltatását kéne támogatni.

RobÚr 2012.09.26. 17:47:06

@Jankove:
Elég nagy csicska lehetsz, ha csak veréssel tudsz magadnak tekintélyt kiharcolni.
Főleg gyerekkel, nővel szemben.
Nézz magadba.

2012.09.26. 21:21:35

@RobÚr: Aki ismer az tudja, hogy nálam kevés nyugodtabb ember létezik, 130 kilómmal és 190 centimmel kissebbségi komplexusaim sem igazán vannak. Azonban nem szeretném hogy a gyerekemből ilyen hozzád hasonló neveletlen ordas tahó legyen, aki tiszteletet nem ismerve, szólogat be ismeretlen embereknek.

2012.09.26. 22:02:51

@Moka_Miki: Egyetértünk. Az a legnagyobb baj, hogy a nők agyát teljesen átmosták. Elkezdték szégyellni, hogy nőnek születtek. Elkezdték szégyellni, hogy nekik szoknyát kell viselni, nőként kell viselkedni, meg gyereket kell szülni. Szégyellik, hogy rájuk a biológia, meg az evolúció más, –de egyáltalán nem alábecsülendő- szerepet osztott. Néhány ostoba feminista ribanc kitartó munkája érik be, amikor nők saját mivoltukat elkezdik szégyellni, ráadásul nem elszigetelt, hanem társadalmi tömegjelenség. Én nem tudom mi megalázó derogáló van abban, hogy valaki főz-mos a családra, foglalkozik a gyerekkel, otthont ad a családjának. Én meg hentergek a kib*szott kocsi alatt, nyakig szarosan, hogy működjön, mert én ehhez értek jobban, ehhez van jobb adottságom. De cseppet sem magasztosabb munka. Ők elintézik a házimunkát, mi megszereljük a villanyt stb. Valamiért azonban ez már nem túl trendi, hovatovább konzervatív. Női egyenjogúság, emancipáció és társai, ami leginkább azért kiborító férfiszemmel, mert oda jutottunk, hogy a nők elkezdték ezt a játékot kettős mércével űzni. Az élet árnyékos oldalán, vagy gázos helyeztben ők csak törékeny nők, azt várják, hogy aképpen is bánjanak velük, aztán egyébként meg minden más esetben egyenjogúság van. A bíróságon egy esetleges váló- vagy gyermekelhelyezési peren, egy férfinak eleve nem lehetett igaza, mostantól pedig az agyonszabályozott társadalmunk szépen beavászkodik a zárt ajtók mögé is. Szülői jogokat veszünk el, adunk oda gyerekeknek, elvesszük a fegyelmezési, nevelési, eszközöket, nyilvánvalóan megbukott modell alapján kell, kötelező lassan könyvből nevelni a csemetét, mert jogok, és társadalom megvetése súlytja azokat, akik lezavarnak egy nevelő célzatú pofont. Aztán csodálkozunk, amikor megkamaszodott kölyök, aki hírből sem kapott tiszteletet, egyszercsak szitává lövi az osztályát. Meg csodálkozunk, hogy egyre több idegbeteg frusztrált apa rohangál, aki tehetetlenül nézi végig, hogy gyerekéből komplett idiótát farag ez az elkorcsosult, elfajzott, tiszteletet, normális értékrendet még hírből sem ismerő, médiafüggő társadalom…. ehh.

2012.09.26. 22:13:04

@Szakyster: "Ez így leírva egyszerűnek hangzik, a valóság mindig bonyolultabb."

És szerinted mi a megoldás? Keresztbefont kézzel várni, hátha spontán megoldódik a probléma? 20 év alatt nem jöttetek még rá, hogy a törvények nem igazságot, hanem jogot szolgáltatnak? A rendőrségnek fontosabb, a trafipax mint az életvédelem? Az egész ország fuldoklik a morális fertőben, és kétségbeesett kűzdelem zajlik azért, hogy az emberek ne kezdjék önkényesen védeni magukat. Mert jelen pillanatban, másra úgy igazán nem számíthatsz.

cso zsi 2012.09.26. 22:24:22

@phaszfej: Neked bárki csicskulna?
Nomen est omen.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:24:03

@Anti Anyag: A kommentek között többet találsz, hogy nem verték agyon, mert elvitte a motort egy körre. Nem gondolom, hogy ez lopás lenne. Egy családról beszélünk. Sőt, nem gondolom normálisnak egy tárgy miatt a szerettemet büntetni. De ez én vagyok. Lehet más a véleményed.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:26:34

@Francekellregisztralni: A megoldás az lett volna, ha a gyereket elviszi egy körre a motorral.
Nem jó az általánosítás. Apu munkájában sikeres. Attól, hogy egy területét nem tudja kezelni az életének még nem jelenti azt, hogy a többit sem.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:30:16

@shushidio: ...igen, valami hasonlót én is megfogalmaztam egy hozzászólásra reagálva.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:36:10

@Környezettudatos: Nem egyformán értelmezzük a szavak jelentését.
A félelemnek mi az ellentétpárja? A gátlástalanság, az értelmetlenség?
Nem fél a gyerekem, vagyis szabadon teheti a dolgait, ami belefér a 12 évébe és a családi szabályokba. Miért vihetné el az autót egyedül és miért tenné?
Egyébként az apjával kijárnak már másfél éve vezetni egy közeli mezőre, ahol az apja ül az anyósülésen a gyerek pedig vezet. Nem kell semmit elkötnie, ha vágyik valamire megmondja és megkapja a választ, hogy lehet vagy sem, vagy milyen feltételekkel lehet.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 00:47:24

@A festett madár: Te ezt tudod vagy tippeled?
Én nem vagyok róla meggyőződve hogy a munkában elért sikernek túl sok köze kéne legyen a gyengeségben amit látok benne. Érthet iszonyat jól akár mihez és lehet nagyon inteligens is...de az emberekkel tuti gyenge. A gyenge tanár ismertető jele az kiabálás...az erősnek nem kell...ettől még értheti az anyagot mind a kettő nagyon jól. Ha ő a főnök bármikor is kirughatja a beosztotjátt...azt nem bírja feldolgozni, hogy a csalad nem egy cég.

phaszfej 2012.09.27. 03:18:38

@cso zsi: És tessék! Már megint csicskulsz.

Rézvirág 2012.09.27. 09:00:49

@A festett madár: Terelsz.
Mondd meg, miért gondolod, hogy hatóságoktól anyukád elfogadta volna a segítséget, miközben a saját szüleitől nem?

Komolyan érdekelne, hogy menne ez a gyakorlatban szerinted. Pontosan milyen törvényt szeretnétek? Az _anyát_ mi fogja kötelezni arra, hogy együttműködjön?
Hogy szól az a törvény, ami megvédhette volna a tesódat az ilyen tombolástól?

Rézvirág 2012.09.27. 09:30:18

@Szakyster: Nincs igazad szerintem.
Az ilyenek sunyik és gyávák. Nem hiába nem a saját súlycsoportjukat csépelik. És nem hiába találják meg azokat, akik háttérország nélkül (vagy látszat háttérországgal, lsd: ó, hát nem szólunk bele...) állnak a nagyvilágban. Az áldozat _általában_ (természetesen vannak kivételek, de általában) érje támadás kívülről vagy belülről, abból lesz, aki védtelen. Minél védtelenebb, annál inkább. Ha az elkövető tudja, hogy minden csontja össze lesz törve, ha csak egy haja szála meggörbül a nőnek, hidd el, sokkal könnyebben parancsol majd az "indulatainak". Nem kell agyonütni. Elég, ha pár megtermett férfiember elhívja vadászatra az erdőbe, és miközben kedélyesen teázgatnak a termoszból, elmagyarázzák neki, hogy ha Micikére csak csúnyán néz legközelebb, ennek a fának a tövébe lesznek elásva a fogai. Meg hát vadászbaleset is könnyen megesik az emberrel, pláne az ilyen zöldfülű kocavadásszal, mint amilyen te vagy, édes öcsém.
Ha meg nem ért a szóból, a család egyik fele fogakat ás a fa alatt, a másik fele meg alibit igazol.

Csak hát manapság már minden család szerteszét szóródik, eleve elvesztik egymást szem elől, meg nagy divat lett "nem beleszólni". Egyre több a magányos, vagy társas magányban élő ember, nem egymással élünk, hanem egymás mellett, felnőtt egy (két? három?) generáció, akik már hírből sem ismerik, mi is az a közösség. Egyedül meg nehéz...

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 10:00:14

@Rézvirág: Megírtam, hogy megoldottad. Amíg az ember nem él egy ilyen helyzetben nem érti, hogy miről van szó.

Ki mondta, hogy nem fogad el segítséget a szüleitől? Ki mondta, hogy neki a rendőrség segíthetett volna csak?
Ne haragudj, egy egy olyan vita, amibe nem szeretnék belemenni.

Ha általánosságban beszélünk, akkor kell a lehetősége annak, hogy a rendőr odamehessen és az adott pillanatban segítsen és ha nem tudja kontrollálni magát a továbbiakban sem, akkor a második alkalommal be lehessen vinni egy-két napra, hogy magához térjen, ha ez sem elég, akkor legyen kezelés, büntetés.

Ha anyámról beszélünk, akkor el kellet volna hagynia, de tudod, ő még úgy nevelkedett, hogy a családot a nő tartja össze és akármilyen is néha, többnyire ez család.@Francekellregisztralni:

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 10:02:47

@Francekellregisztralni: Konkrétan írtad, hogy gyenge mindenben. Nem volt gyenge mindenben. Ezt a területet nem tudta kezelni az életében. Ebben gyenge volt. Vagy nem volt megoldása, én így szoktam mondani, mert ha lett volna eszköze, akkor gondolom ahhoz nyúlt volna.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 10:26:26

@Rézvirág: Figyelj, hogy valamilyen választ adjak. Hogy anyám miért és hogyan döntött, arról csak tippjeim vannak, nem tudom.
Azt tudom, hogy az ilyen családoknak, ha segítséget kérnek, akkor meg kell adni. Remélem ezt nem veszed terelésnek.

Rézvirág 2012.09.27. 10:40:56

@A festett madár: "Kívánom, hogy ne kerülj olyan helyzetbe, hogy a lányod NE engedje, hogy beleszóljatok az életébe, amikor úgy látod, hogy bele kellene!!! "

Akkor ezt most hogy kell értenem?
Itt ( a történeted szerint) nem arról van szó, hogy hát már illene szobatisztaságra nevelni, meg valami "rendes étellel" etetni, vagy hogy miért engedik, hogy hosszú hajjal járkáljon, hanem arról, hogy rettegésben, sokszor életveszélyben él a gyerek. Hol volt a rokonság???

"Ha általánosságban beszélünk, akkor kell a lehetősége annak, hogy a rendőr odamehessen és az adott pillanatban segítsen"

A _törvény_ most is lehetővé teszi ezt.
Csak az anya általánosságban nem hívja ki a rendőrt, és ha a szomszéd hívja ki, akkor pedig tagad, nem partner. Mert ő az, aki erején felül is össze akarja tartani a családot, és nem engedi át a küszöbön a segítséget. Hogy veszed rá az anyát általánosságban, hogy engedje, hogy segítsenek?

RobÚr 2012.09.27. 10:45:19

@Jankove:
Tényleg nagyon nyugodt lehetsz, ha a nőket és a gyerekeket vered.
Bravó!
Mégis miért kellene tisztelnem téged, aki egy blogon bevallja, hogy 130 kilós férfiként veri a gyerekét és erre még büszke is?
De igazad van, pofozgassad nyugodtan, nehogy olyan tahó legyen mint én!
Csak ügyesen!

Rézvirág 2012.09.27. 10:56:08

@RobÚr: Látod, lelkem, erről beszélek. Évek óta televisítozzátok a netet egy megbokrosodott kölöknek lekevert szülői pofonért, aztán csodálkoztok, ha senki sem vesz komolyan, amikor tényleg baj van. Veszélyes játék ez, de játsszátok csak nyugodtan. Nem a ti bőrötökre megy...

RobÚr 2012.09.27. 11:01:55

@Rézvirág:
Én nem visítozom tele a netet.
Aki a tiszteletet így akarja "kivívni" az egy nevetséges frusztrált ember benyomását kelti.
Nem véletlenül neki írtam, ő nyavíkol, hogy kiveszik a kezéből az egyetlen eszközt, amivel nevelni tud.
Hát ha csak így tud, akkor hajrá és neked is sok sikert kívánok.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 11:28:50

@A festett madár:
Azt irtam "gyenge" nem az hogy _mindenben_ gyenge. Jo, nem fejtettem ki ez teny, bocsi. Lehet, hogy pl sulyemelo, lehet bazi eros matekbol. Eppenseggel eros fonok is lehet aki nem tur hibat kulonben uvolt mint a sakal... Ettol mindtol lehet baromi sikeres ember. (epitoiparban latni eleg peldat...de tuti nem tanar vagy orvos...bar ki tudja) De emberi kapcsolatokban gyengecsak, problema megoldasban konfliktus kezelesben hatarozottan gyenge...meg a problema felismereseben is baromi gyenge.
...onismeretben es sajat magaval szemben a leggyengebb.

Az onismerete es _valodi_ onbizalma erositesevel kezelni tudna az egeszet.

Tudom mirol beszelek. Pukkancs apam van...en is az vagyok. Teljesen jelentektelen dolgokon tud olyan sik idegge valni, hogy az ijeszto. (kb. felsz hogy agyverzest kap) Tudataban van ennek (es az erejenek is)...mert mikor nyugodt meg lehet vele barmit beszelni. Olyankor tud gondolkodni...IQja neki is van boven...E mar kevesebb. Hiba be- vagy elismereset senki nem varja tole (nem is szabad)...a felismeres boven eleg. (reszunkrol is).
Mikor valamin elborul az agya, mi meg nyugtatni sem allunk neki, plane nem magyarazkodunk, mert az olaj a tuzre. (de a testuletileg bekussolas sem jo modszer) O is megtanulta felismerni a pillanatot, olyankor fogja magat es kimegy a kertbe fat vagni, megmossa az arcat, elmegy setalni a mezore vagy csak beul a szobajaba. Egy a lenyeg eloleny a kozelben se legyen egy fel orat. (a kocsma a leheto legrosszabb hely ahova ilyenkor mehet az ember...mivel ismeri magat o ezt tudja)
Van hogy meg egy napig nem szolal meg ezekutan. Mi pedig tudjuk, hogy ez nem duzzogas, nem dac ez egyfajta meditacios allapot amiben eljut a tulporgestol odaig, hogy nem gondol _semmire_. Mihelyst sikerult mehet tovabb az elet. (alkohollal elerni ezt totalis ongol)

Nem ismerem a sztori szereploit, de gondolom apuban itt is az okoza a idegrohamot, hogy egy masodperc alatt jut el agyban onnan, hogy "a gyerek tegnap megigerte nem viszi el a motort" oda, hogy "holnap a fogai alapjan fogjak azonositatni"...vagy az "en sikeres tekintelyt parancsolo ember vagyok" onkepetol az "engem mindenki semmibe vesz es kirohog"-ig

Siker ide vagy oda ez nem mas mint a kudarctol valo iszonyatos retteges a _valodi onbizalom_ hianya.

Tokeletesen mindegy, hogy tudod-e hogy hogyan kerulheto el okosan ez vagy barmely konfliktushelyzet. Kizart, hogy ne csusszon hiba a tervbe. A konfliktus totalis elkerulese pontosan ugyan azt a teljeskoru kontrolt koveteli aminek elvesztesetol apu itt annyira retteg.
Sajnalatos modon a konfliktus kezelest is tanulni es gyakorolni kell...amihez kelenek a konfliktushelyzetek...a tanulonak pedig akarnia kell megtanulni.

Ha a tortenetben szereplo apuka tenyleg inteligens, akkor csak a felismeres es a tanarok hianyoznak a kepbol...

Rézvirág 2012.09.27. 11:47:59

@RobÚr: Dehogynem visítozod tele.
Teljesen elvesztetted az arányérzékedet és atyai nyaklevesek miatt minősítgetsz teljesen normális szülőket.
A baj az, hogy túlfeszítettétek a húrt és az átlagos szülőknek (akik nem a 6 éves korukban kapott nyaklevest teszik felelőssé életük minden kudarcáért egy pszichológus kanapéján, valamint a második oldal után a kukába hajították a nekorlátozzukagyereket nevelési segédleteket) már piszkosul elegük van belőletek, meg a szép lelketekből, meg a kibírhatatlan gyerekeitekből, akik miatt olyan kérdésekre kell válaszolni a vasárnapi ebédnél, hogy "Anya, mi az, hogy geci?"
Okoskodtok, túldimenzionáltok és a pokol minden ménkövét ráfröcsögitek arra, aki nem veletek lép egyszerre.
És annyiszor kiabáltatok már farkast ártalmatlan vizslakölykökre, hogy képtelenség benneteket komolyan venni. A baj csak az, hogy amikor jön az igazi farkas, nem titeket fog megenni. És ezért persze mindenki hibás lesz, csak ti nem, elvégre ti aztán kiabáltatok torkaszakadtából.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 12:10:40

@Francekellregisztralni:
Mondjuk ez nalunk multido erosen.

Pusz annyi meg, hogy az en apam tisztaban volt az erejevel es az enyem hianyaval es azzal hogy verekedni "rossz", igy ilyen allapotban soha a kozelembe nem jott. Igazabol a kezet is csak okolbe szoritotta, max a falat utotte meg nehany hasznalati targy banta, mig ra nem talalt a kertimunka oromeire.:)

RobÚr 2012.09.27. 12:24:31

@Rézvirág:
Leszarom a nyakleveseidet, nyugodtan osztogasd őket.
Én hozzád nem szóltam, de ha te ezt a net televisítozásának veszed, akkor csináld csak, pont leszarom azt is, mint a vadász családdal való kérkedésedet.
Nem dimenzionálok túl semmit, egy embernek írtam itt, aki nem te vagy, egy hozzászólásra reagáltam.
A tiszteletet nem pofonokkal kell kivívni, főleg nem egy családfőnek.
Ennyit mondtam.
Örülök, hogy szépnek találod a lelkem! :)

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 12:36:08

@Rézvirág: Nem verem a gyereket, eddig nem bokrosodott meg, nem hiszem, hogy megbokrosodna. A megbokrosodást sem gondolom, hogy pofonnal lehet kezelni.
Nem tudok olyan helyzetet kitalálni, amiben a gyerekemet meg tudnám ütni. Ha van gyereked, akkor tudod, hogy bizony előfordul. hogy tízig kell számolni. Lehet, hogy nem is egyszer tízig. Ilyenkor nyilván az ember fején keresztülmegy mindenféle gondolat, a habitusának megfelelően, de a megoldás az, ha higgadtan megtudja, hogy mi miért történt. Ha kiderül, hogy a gyereke eredendően gonosz és azért tett valami helytelent, nem azért mert ismeretlen helyzetben cselekedett, akkor lehet büntetni, de ha eredendően gonosz, akkor minek.

Röviden: a megbokrosodás mögött tuti, hogy nem rosszindulat van, hanem valami, amit nem ismer, nem ért.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 12:37:46

@Francekellregisztralni: Megtalálta a megoldást! Ez azért nagyon erős jellemre vall. (Nem gyengére!)

Én tízig számoltam, most már nem kell számolni. Veszek egy mély levegőt! Na ja, a gyerek is neveli a szülőt! :-)

Rézvirág 2012.09.27. 13:16:28

@RobÚr: Vadászni valami nagy dolog? :-) Felénk nem csak az "urak" űzik...:-) Bocs, de ha arra gondolok, hogy valaki összeveri a lányomat, nekem egyből a fegyverszekrény jut az eszembe. De ha ez "nagyzolásnak" számít, akkor maradjunk a fogkiverésnél.

Aztán meg a blogkommentelés egy olyan hely, ahol mindenki szól mindenkihez. Címezheted bárkinek, aki olvassa a kommenteket, olvas téged is, és már csak legyint. Ezt leszarhatod, csak az a baj, hogy itt nem rólad van szó. A gyermekbántalmazás egy komoly probléma, de sikerült elérnetek, hogy sokan már fel se kapják a fejüket, mert már rutinból legyintenek, biztos megint valaki ráhúzott a megbokrosodott gyerek seggére.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 13:25:35

@Rézvirág: Régen volt úgy, hogy legyintettek, ma már nem így van!

RobÚr 2012.09.27. 13:25:36

@Rézvirág:
Nem a vadászat nagy dolog drága.
Nem ezt írtam.
A fenyegetőzést, nagyképűsködést nem tartom elegánsnak. De kinek mi tetszik.
Elhiszem, hogy olvastad a kommentet, de ezekszerint nem értetted, hogy mit akartam leírni.
Többször is leírtam, így ha megbocsátod még egyszer nem fogom.
Miért akarsz kollektív bűnösnek kikiáltani? Mit "értünk" mi el? Ki az a mi? Miért vagyok én tagja ennek az általad kreált kollektívának? Mivel bagatellizáltam én személy szerint el a gyerekbántalmazás kérdését? Idézz kérlek.

Rézvirág 2012.09.27. 13:34:37

@A festett madár: Nem rosszindulat, szó sincs rosszindulatról. A határaikat feszegetik. Én, a szülő, aki felelek érte, nem csak a törvény, hanem magam előtt is, egy határon túl nem engedhetem. Pont.

Rézvirág 2012.09.27. 13:44:57

@RobÚr: Látod, már ott tartunk, hogy ha azt mondom, hogy a gyerekünket meg fogjuk védeni az ilyen állatoktól, bármi áron, az már _fenyegetőzés_, _nagyképűsködés_, nem pedig természetes, magától érthetődő dolog.

"Mivel bagatellizáltam én személy szerint el a gyerekbántalmazás kérdését?"

Farkast kiabálsz ott, ahol nincs. Nem fognak komolyan venni akkor sem, amikor jön a farkas. Csak az a baj, hogy nem téged fog megenni, hanem a bárányokat.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 13:49:27

@Rézvirág:
"Én mindig mondom a férjemnek, hogy addig örüljön, amíg mások is rászólnak a mi gyerekünkre, amikor rosszalkodik. Igen, idegesítő, de ha kikérjük magunknak, azzal azt a védőhálót szaggatjuk darabokra, ami segít majd megvédeni kamasz korában a nagyobb bajtól."

*like*

RobÚr 2012.09.27. 13:53:04

@Rézvirág:
Ne fárassz már, idézz.
Hol kiabáltam farkast?
Attól, hogy ugyanazt mantrázod, még nem lesz úgy.

A gyerek megvédése természetes, magától értetődő dolog.
Ennek módjának egy blogon törénő világgá kürtölése pedig értelmetlen nagyképűsködés.
Hogy te is megértsd: fogak elásása, puskák felemlegetése.
Nem tartom elegánsnak.
Remélem így már érted, de kezdem unni, hogy mindent a szádba kell rágni.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 14:03:42

@Rézvirág: De a határfeszegetésre nem lehet válasz a verés.

Rézvirág 2012.09.27. 14:04:04

@A festett madár: Ma már _megint_ így van.

Nézd, most hirtelen nem tudok jobb párhuzamot:

A második világháborúban mindenféle borzalmak történtek a zsidókkal.
Az én generációm már úgy jött ki az iskolából, hogy ha a fasiszta vagy a náci szót meghallotta, mindenkinek a lágerek, a gázkamrák, meg Hitler volt az első asszociációja. Súlyos vád volt az antiszemitizmus, senki sem legyintett rá.

Aztán miután boldog-boldogtalant leantiszemitáztak, elkopott a szó. (megjegyzem a kommunista is...) Ha ma meghallom, az első gondolatom az, hogy na ki nem tetszik már megint a szoclibeknek. Elkopott. Súlytalan lett. És ne adja az Isten, hogy megint tüzet rakjanak a pokolban, mert ember nem lesz, aki idejében komolyan vegye.

Na itt tartunk most a gyermekbántalmazással. Annyit verték a píszendlavok a tamtamot mezei nyaklevesek miatt, hogy ma már meg sem áll senki. Nem hiszed? Nézd csak meg a kommenteket. Meg nézd meg pár éve. Akkor még hasonlót sem írt le senki, hacsak nem unta a nickjét.

Rézvirág 2012.09.27. 14:12:10

@RobÚr:
"Mégis miért kellene tisztelnem téged, aki egy blogon bevallja, hogy 130 kilós férfiként veri a gyerekét és erre még büszke is?"

Mondod ezt azért, mert szerinte egy atyai nyakleves is (IS) nevelhet.
130kilós férfiként veri a gyerekét! Hűdedrámai.

Ami pedig az én gyerekeimet illeti, teszek az eleganciára. Nem az a dolgom, hogy elegáns legyek, hanem az, hogy megvédjem őket.

Rézvirág 2012.09.27. 14:24:08

@A festett madár: Nem "válasz" és nem "verés".

RobÚr 2012.09.27. 14:30:40

@Rézvirág:
Aha, szóval itt kiabáltam farkast, és emiatt már mindenki leszarja a témát.
Meghajlok az érvelésed előtt.
Neked van igazad.

Rézvirág 2012.09.27. 14:33:10

@RobÚr: Nem csak itt és nem csak te. Ez sok éves tevékenységetek gyümölcse.

Rézvirág 2012.09.27. 14:46:35

@RobÚr: Roppant vicces. Azért átgondolhatnád, csak a vicc kedvéért. Az ilyesmi ugyanis mindig a bárányok bőrére megy.
Én is megyek. Élmény volt.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 15:40:04

@RobÚr: Sajnos, aki nem élt benne vagy nem tapasztalta nem tudja elképzelni. Tudom, hogy nem egészen jó példa, de időről időre az jut eszembe, hogy az állatok bántalmazását mennyire nyomja a média, hogy nem lehet verni, kínozni, éheztetni, szomjaztatni. Ezzel egyet is értek, de komolyan, kit érdekelt ez tíz éve?

"Kiderül mennyit érsz valójában mint ember, ha megnézzük, hogyan bánsz a nálad gyengébbel!" nem saját, de szeretem és egyetértek.

Én is vártam, hogy mikor lesz akkora az öcsém, hogy megállítsa. Emlékszem arra is. :-)

Francekellregisztralni 2012.09.27. 16:03:00

@A festett madár: :) Ez inkabb csak az ok megfejtese...volt nalunk.

Nem tudom elkepzelni sem mi lehet a megoldas, ha az illeto mondjuk nem inteligens, mar benne van az ivasban...plane ha tenyleg szereti bantani a masikat...
A megoldas mindig mas.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 16:16:10

@Francekellregisztralni: Igen, egyetértek, hogy mindig más a megoldás, de kell egy megoldás, amit a törvény biztosít. Meg kell róla beszélni, hogy ne az legyen a reakció, hogy "megérdemelte a hülyegyerek", "biztos csinált valamit a nő"... és a társai, amilyen véleményeket itt nyíltan vállalt egy-két hozzászóló.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 16:37:53

@A festett madár:
szvsz.
Aki eros az nem kap panikszeru duhongoraohamot a kepzelt teljes kontoll megingasatol.
Aki kap, de legyozi az egy hos...a hosok gyengek, de legalabb batrak.
Aki kap es atadja magat a duhenek az nem csak gyenge de gyava is.

az eroset, lehet magabiztosnak kene hivnom...a gyenget meg...hat...nem tudm mi lenne ra igazan jo.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 17:15:37

@A festett madár: "kell egy megoldás, amit a törvény biztosít. Meg kell róla beszélni, hogy ne az legyen a reakció, hogy "megérdemelte a hülyegyerek""

Igen ez igy van. Azert irtam amit, hogy atlathato legyen egy masik szoge is annak, miert _nem_ az aldozat a felelos.

A megvert szemely ugyanis lehet akkora hulye amekkora akar...a reakcio nem abbol ered alapjaban veve.
Es persze celszeru nem hergelni azt aki nem birja, de a megoldas akkor is az ha az illeto megtanulja kezelni az indulatait. A csaladban pont az a jo, hogy segithet ebben...az a rossz, hogy nem tudja mindig hogyan es ront inkabb a helyzeten. De ettol meg nem lesz a csalad a felelos az alap gondert.

En tuti torvenybe iktatnam, hogy a duhongoknek szakember segitsen kialakitani egy stresszkezelesi strategiat. Kotelezoen jarniuk kene csoport terapiara, helyzetgyakorlatra...barmi. Adott esetben a tobbieknek is ha meg van mit menteni...nem feltetlen csalad terapiara, nem feltetlen egyutt... Nem ertek hozza.

Nyilvan megoldja az aktualis problemat, ha elzarjak a feleket egymastol...viszont aki akar general maga kore masikat.

Az allamnak pedig kotelessege lenne menekulesi lehetoseget biztositania minden kerdes nelkul. Menedekhelyet es az oda eljutas lehetoseget tokeletes anonimitassal es minden. Nemar bizonygatni kelljen meg magyarazkodni. Ha tobb volt a fustje mint a langja akkor mi van. Semmi. Ha egy hetvegere kell a segitseg akkor annyira, ha tobbre tobbre...de kapja meg. Legyen jogasz, pszichologus es mindenki aki segit felmerni, megerteni a valos helyzetet es megtalalni a megoldast.

Szerintem a terrorizalas fele mar attol megszunne, ha lenne hova menekulni. Megszunne a sarok amibe szoritjak vele az embert.
A maradek valodi pszichopatat meg csak ki lehetne emelni a tarsadalombol...valahogy

2012.09.27. 21:04:52

@RobÚr: Mutass már rá, hol állítottam én ilyeneket! A te füvezéstől ferdült, alaposan csökkent kapacitású elméd szüleménye ez. Olyan vagy mint a legtöbb liberális fasz, aki mindenhol mindenkiben neonácit lát, aki egy kicsit normálisabb keretek közé szeretné terelni ezt a beteg világot, amiben csak a hozzád hasonlók érzik jól magukat.

2012.09.27. 21:27:23

@Rézvirág: "Mondod ezt azért, mert szerinte egy atyai nyakleves is (IS) nevelhet. 130kilós férfiként veri a gyerekét! Hűdedrámai."

Látod így lesz a bolgából elefánt, mert ez a teherautónevű blogoló, próbált olvasni a sorok között, és belelátta azt is ami egyáltalán nincs ott. Nekem még nincs gyerekem. Egyelőre csak "tervezés alatt" van a párommal, akit szintén nem verek cipóra mindennap, viszont szeretem, és vica versa.

2012.09.27. 21:56:02

@A festett madár: Nalátod, itt a probléma, hogy nálatok a gyereknevelés is tudományággá züllött. Meg kell fejteni, ki kell találni, vérmérséklet szerint megoldásokat keresni, miközben a gyerek valóban nem eredendően gonosz, egész egyszerűen csak hülyének nézi azt, akit lehet, hazudik annak akinek lehet. A szüleinek is. Ebben az életkorban ez még normálisnak is mondható, de semmiképpen sem tolerálható. Ezt ki kell nevelni belőlük, különben meghatározó lesz egy idő után. Hányszor hallgattam szegény nővéremet, akinek a gyereke kb. 6-7 éve minden pótvizsgán permanens résztvevő. És mindig a tanár a hülye, mindenhol, minden élethelyzetben, kimagyarázza, hazudik mint a vízfolyás, srác egész élete a magyarázkodásról szól, de azt olyan ügyesen csinálja, hogy végül a szülei elhiszik: az egész komplett tanári kar hülye, és ok nélkül van ráállva szegény gyerekre. Számtalan példa van rá az ismerősi körömben, akik "gyereket verni szégyen" elvet vallva rádöbbentek, hogy 18 éves gyerekükből várttal ellentétben nemhogy ragyogó személyiség, és ifjú mérnökember nem lett, de a 8 általánost is alig elvégzett tiszteletlen senkiházi. És csodálkoznak miért ilyen neveletlen. Egész egyszerű a válasz: Azért mert nem is volt nevelve. Ez a liberálkompatibilis könyörgés, érvelés, havernak tekintés, "beszéljük meg kisfiam mi bánt" típusú, pszichológiai ráhatás, majd eredménytelennek bizonyult próbálkozások, modern neveléstechnikai kudarcok után "kapsz új ájfont, pénzt csak ne bukj meg" típusú stratégia, mindennek mondható, csak épp gyereknevelésnek nem. Az márcsak hab a tortán, (tendenciózus megfigyelés), hogy pont az ilyen elkényeztetett, porcelánbabaként "nevelt" gyerekek hajlamosak leszarni, időskorban sorsukra hagyni a szüleiket. Tudod, az a poén ebben a gyereknevelési témában, hogy ezt a játékot egyszer lehet játszani, nem lehet újrakezdeni a nevelést, ha valami nem kóser. Sok szülő fel nem tudja fogni a csökevényes agyával, hogy néhány megérdemelt pofonba még nem halt bele senki, ellenben egy újabb elkényeztetett kinyalt seggű életképtelen alakra nem nagyon van szükség ebben a túlnépesedett világban.

Rézvirág 2012.09.27. 22:12:10

@Francekellregisztralni:" En tuti torvenybe iktatnam, hogy a duhongoknek szakember segitsen kialakitani egy stresszkezelesi strategiat. Kotelezoen jarniuk kene csoport terapiara, helyzetgyakorlatra...barmi. "

Ez szép, de hogy derül ki, hogy az illető "dühöng"? Mi van, ha az anya tagad, és nem kér segítséget?
1. Hogy kötelezel arra valakit, hogy kérjen segítséget?
2. Ha kér segítséget, hogy fogja bizonyítani, hogy az apa dühöng? (Nem mindenki lakik ám papír falú panelben.)

Rézvirág 2012.09.27. 22:16:34

@Jankove: Tapasztalataim szerint az ilyen gyerekek a legkomiszabb kölkök óvodában, iskolában.

Francekellregisztralni 2012.09.27. 23:07:05

@Rézvirág: Olvasd vissza kérlek amit írtam.

"...minden kerdes nelkul."
"Nemar bizonygatni kelljen meg magyarazkodni."

Az lenne a megoldás ha lennének bármely pillantban igénybe vehető menedékhelyek, központok ahova oda lehet menni, okkal vagy ok nélkül teljesen mindegy.
Ha lenne egy felkészült gárda aki ott segít a gondodon legyen az valós vagy képzelt. Ha az emberek tudatában benne lenne, hogy van hova elszaladni. Ha ugyan úgy fogadnák a hirtelenjében othonrol elszaladó tinit akinek csak egy beszélgetés kell egy jótanács egy kívülállótól, mint bárkit aki fenyegetve érzi magát. No akkor az emberek megtanulnák, hogy lehet segítséget kérni és kapni. Nem lenne miért letagadni ha gond van. Plusz sokesetben

A lényeg pedig pont az, hogy ne kelljen bizonygatnod, hogy fenyegetnek...legyen elég hogy úgy érzed. Ha tényleg fenyegetnek arra is van megoldás, de a csak úgy érzed arra is kell és van is.
Ehhez nyilván iszonyatos kapacitás kéne, de közel sem lehetetlen.

(...lehet lefedné a beígért millió munkahely egész tetszetős hányadát ...lekötve romkocsmában filozofáló munkanélküli bölcsészek tomegeit;)

Francekellregisztralni 2012.09.27. 23:57:35

Ja és nyilván kötelezni nem lehet senkit hogy kérjen segítséget...

Viszont létezik olyan adatbázis elemző program ami a korházi adatlapokon végigfuttatva 85%-os pontossággal kidobja melyik beteg csaladon belüli erőszak aldozata és melyik közülük az aki 50% hogy kb egy éven belül ebbe bele is hal.
A 15%-os hibalehetőséget pedig nagyságrendileg a gördeszkások és egyéb extrém sportolók idézik elő.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.28. 01:56:40

@Jankove: Kiknél van a "nálatok"? Nem értem. Ismersz minket? Mert az én gyerekemmel minden oké, eddig. Nem hazudik, a tanárai szeretik, ahogy mindenki, aki találkozik vele vagy kapcsolatban van vele, mert udvarias, okos gyerek. Nem kellett megvernem azért, hogy ilyen legyen.

De, hangsúlyozom, de egy atyai pofon soha nem egyenlő a bántalmazással és azzal, amit családon belüli erőszaknak hívunk. Amikor nincsen biztonság a családban.

Egyébként meg rossz gyerek nincsen, csak rossz szülő! A rossz példákon keresztül nehogy már a gyereket mutasd be hibásnak. Tiszta lappal érkezett, az van rajta, amit ráírtak...

2012.09.28. 10:22:57

@A festett madár: Jól írtad, "minden rendben, EDDIG". A focimeccs eredményébe nem számítanak bele a helyzetek, meg a kapufák, csak a végeredmény. Na ez is valami ilyen. Majdha eljut a felnőttkor határára, akkor tudod meg, jó "dolgoztál" -e.

"Tiszta lappal érkezett, az van rajta, amit ráírtak..."

Ez látod alapvető tévedés. A gyerek -ahogyan néha a felnöttek is- ösztönlény, elemi reakciókkal. Szeretet, ragaszkodás, szerelem, agresszió, félelem, birtoklási vágy, önzőség stb. Ki kell nevelni belőlük, egy csomó gyárilag kódolt funkciót, és bele kell programozni egy másik halmaz 21. századi baromságot, hogy kompatibilissé tegyük jelen korunk társadalmilag elfogadott, civilizált kultúrájával, ezt hívják nevelésnek. Ha nem teszed, a születéskori eszköztárral, értékrendszerünk, és törvényeink szerint következetesen bűnöző válik belőle. Nem azért mert gonosz, hanem mert a világ emberi léptékben is hirtelen gyökeresen változik. Hiszen mamár nem lehet a másik tulajdonát önkényesen elvenni, megszerezni, nem lehet a nekünk tetsző nőt, a beleegyezése nélkül elhurcolni, leteperni, nem veheted el az üzlet polcairól a kaját, csakmert éhes vagy. Egyébként a legjobb nevelés is elég felületes dolog, mert a sokmillió éves evolúció, és ösztön ottmarad az idők végezetéig elnyomva, de amikor éhesen ott állsz egy lakatlan sziget kellős közepén, ahol az európai pedigrével, meg bőrönd pénzzel se mész sokra, ez nagyon hamar ki is derül. Ezért hidd el, hogy a tekintélyelvűség meghatározó a gyereknek. Egy konzervatív értékalapú nevelés, alkalmasint szigorúbb apával sokkal eredményesebb, mert emberségesebb, normálisabb, életképesebb fiatal felnőttet eredményez, mint a mai divatos szabadelvű nevelés, aminek a lényege, hogy felnevelődik valahogy a gyerek. Nálad lakik, de a társadalomtól, meg a tévéből kapja az inputot, hogyan működik a világ, ez lényegében nem tanítja másra a gyereket, minthogy bármit lehet, hiszen igazából soha nem volt megbüntetve semmiért. Legfeljebb előtted nem csinál rosszat, de ahogy látó, és hallótávolon kívül érsz, már keresi az alkalmat hol tudja leszarni, áthágni, amit tanítottál neki, és mivel soha nem legyintetted meg, nem is alakul ki benne egy egészséges apa-fiú, anya-lánya tisztelet sem a szülő iránt. Halálom amikor ostoba picsákat hallgatok a metrón, "anyámmal mi a legjobb barátnők vagyunk!" Hát gratulálok az ilyenhez. (Az ilyen robúr féle alakok kedvéért ismételten leírom, hogy szigorú apa alatt, én nem azt értem, hogy beb*szva hazajön a ház ura, péppéveri passzióból a családot, és retteg tőle mindenki. Szigorú apa az, aki következetesen és szeretettel neveli a gyerekét, de adott esetben tud szigorú is lenni, ha a gyerek rászolgál) Igazad van, hogy a gyerek eredendően nem gonosz, de értékrendünk szerint azzá lesz, ha nem kellőképpen nevelik. Ja, és bocs, a mi-ti barikádstílusért.

A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.28. 11:17:32

@Jankove: Igen, nem véletlenül írtam az "eddig"et. A hormonok még összezavarhatják egy-két évre, de az alapok azok megvannak már.

A tiszta lap szerinted tévedés, szerintem nem. Szóval csak megköszönni tudom, hogy leírtad az álláspontodat, vitatkozni nem kívánok ebben a kérdésben. Tiszteletben tartom a véleméyed.

A nevelési elvek, amikkel egyetértesz lásd "anyámmal legjobb barátnők vagyunk" baromsága és a "következetes apa" helyessége az én elvem is.

Ahogy a blog mottója mondja, nem a szerető családokért van a törvény, mert nekünk nem kell, hanem azokért, akik védelemre szorulnak.

Láttam, benne éltem, el kell fogadni, hogy nem mindenki képes megvédeni magát és a bántalmazó bármeddig elmegy. Tudod mikor állítja meg a rokonság? (Olyat is láttam.) Ha a nő egy 160 cm-es férjet választ és a nő apja 185 cm és odamegy a vőjéhez, fölémagasodik és megmondja neki a tutit. A 160 cm még bepróbálkozik egyszer kétszer, apósa mindig magasodik (mint egy következetes apa) és aztán abbahagyja (jelen esetben).

Valószínűleg sok mindenben egyetértek azokkal, akik személyes támadásnak veszik a törvényt, de meg kell védeni azokat, akik nem tudják megvédeni magukat, mindegy, hogy miért nem.

Az egyik hozzászóló pontosan leírta, amit erről én is gondolok. Mert nem börtönről álmodozom, hanem hatósági figyelmeztetésről (valakinek ennyi elég lenne), kezelésről (pszichológiai, alkoholelvonó), és a másik oldalon egy védelmi hálóról, ahol a bántalmazott kaphat fedélt és ugyanúgy segítséget (pszichológiai), hogy talpra tudjon állni.

A bántalmazott az erősebb, csak nem tudja!

RobÚr 2012.10.01. 10:22:08

@A festett madár:
Hát igen...
Mindegy, kicsit tényleg felkaptam a vizet.
Bocs mindenkitől. :)

RobÚr 2012.10.01. 10:23:26

@Jankove:
Semmi gond.
Nyugodj meg.
Puszi

Mc Master 2013.01.09. 12:37:20

Ez is egy amolyan project-blog volt, ezidőtájt volt téma a családon belüli erőszak a parlamentben, valakik meg így kívánták felmérni az emberek hozzáállását az ügyhöz. Végül is olcsóbb, mint kérdezőbiztosokat alkalmazni.
süti beállítások módosítása