Tizenkét éves. Elvitte a motorját. És visszahozta. Épségben van. Ő is a motor is.
Mégis őrjöngve várja.
De miért kell ebből ekkora ügyet csinálni vajon? Nem értem.
Anyám már tudja, hogy mi várható. Valahogy sikerül bemenekítenie öcsémet a fürdőszobába. Bezárja az ajtót és fogja is, hogy ne tudjon bejutni utánuk.
Teljesen meg van vadulva. Mintha az eszét vesztette volna rángatja az ajtót, húzza, üvölt, hogy nyissák ki.
Nem jár sikerrel.
Érdekes, hogy anyámban van annyi erő, hogy megvédje az öcsémet. Nagyon örülök neki, hálát érzek, hogy mindezt meg tudja tenni most. Sok mindenhez nincsen ereje, de ebben a pillanatban nagyon jól látja, ha elérné az öcsémet ez a vadállat, még arra is képes lenne, hogy addig verje, amíg mozog.
Mert ment egy kört a motorral. Nem lett senkinek és semminek baja. Egyértelmű, hogy a motor érdekli jobban. De az is hibátlan.
Már családi házban lakunk. A szerszámait a kiskonyhában tartja. Kirohan valami eszközért, hogy majd annak segítségével bejut. Amíg távol van bátorítom anyámat, hogy semmiképpen ne engedje be és tartson ki, a fürdőszoba ablakán valahogy juttassa ki a gyereket, én átmegyek érte a szomszédba. A gyerekért...Én is csak tizenöt vagyok.
Abban reménykedem, hogy amíg kimegy és keresgél a szerszámai között van ideje lehiggadni. De nem. Ugyanott folytatja, ahol abbahagyta. Ez komplett őrült!
Anyám kitartása erősebbnek bizonyul.
Végül a kocsmát választja, minthogy bejusson a fürdőszobába. Mire megjön, tökrészegen, elfelejti, hogy miért és mihez indult el erőt meríteni.
(Most tizenkét éves az én fiam... Senkitől nem kell félnie. Senki nem tartja rettegésben. Senki nem bántja.)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:17:31
Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:16:43
Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:16:14
Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:15:51
Trackback: Amikor nem történik semmi. 2012.09.26. 08:15:36
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pilu · http://www.stonebridge.hu/pilu 2012.09.25. 21:33:55
Phátyol Ferenc 2012.09.25. 21:45:38
egész családban csak az apának esett le, h mekkora tragédia történhetett volna és ezért teljes joggal kiakadt.
VT Man 2012.09.25. 22:03:12
Tényleg ennyi, hogy a gyerek az életét kockáztatta, és a szerencsén múlt, hogy nem halt meg, apa erre mérges lett, és megbüntetné, anya pedig védi, hiszen "a gyerek most épp nem halt meg".
Nyilván nem az agyonverés a megoldás, de a bagatellizálás is botrányos, amit a posztoló ír!
Legközelebb mi lesz, a gyerek az elektromos vezetékekkel játszik, és az anya majd tapsikol, ha épp nem halt meg?
Szelíd hangorkán 2012.09.25. 22:12:01
hetykusz 2012.09.25. 22:12:29
kicsibuta 2012.09.25. 22:15:40
Meg egyáltalán: mi az, hogy (akár 12 évesen, akár idősebben) "elviszi egy körre" más tulajdonát?! Ha a posztíró olyan elvek mentén neveli a gyerekét, mint őt meg az öccsét az anyjuk, akkor ne csodálkozzon, ha a gyereke csinál neki egy több százezer forintos telefonszámlát. Nyilván azon sem kell kiakadni, hiszen a gyerek végül is épségben van...
Hihhetetlen 2012.09.25. 22:17:05
@VT Man:
szemét állatok vagytok, ha nem értitek a lényeget. különösen azok vagytok, ha értitek, de megmagyarázzátok
igazságos 2012.09.25. 22:19:07
A rendőr se így gondolkodott volna, mint a kedves szülője.
Mc Master 2012.09.25. 22:20:35
Természetesen én is elítélem a családon belüli erőszakot. De ebben az esetben másról van egy kicsit szó.
A kérdés az, hogy mi a jobb a gyereknek:
1.) Ha az eset után - ami a BTK szerint jármű önkényes elvétele - kap két bazi nagy pofont és egy életre megtanulja, hogy nem viszi el más járművét furikázni?
- vagy -
2.) Nem kap két büdös nagy pofont 12 évesen, csak szépen elmondják neki, hogy ez így nem volt helyes, ő meg jót röhög a markában. Aztán húsz évesen, mert jó heccnek tűnik, meglovasít egy autót vagy egy motort, amit persze majd visszaad, de a tulaj morcos lesz és feljelenti. Elítélik jármű önk. elv. miatt, kap mondjuk két évet, vagy csak egyet és mehet a böribe. Ott aztán majd nem két pofont kap, és majd nem az apjától. Amikor kiszabadul, egy roncs lesz belőle, mert 1: nem tudta felvenni a börtön "ritmusát", vagy
2: éppen mert fel tudta venni a benti stílust, egy életre börtönjáró lesz?
Várom a válaszokat!
1-es vagy 2-es? A mellébeszélésre nem vagyok kíváncsi!
2012.09.25. 22:24:55
Nem addig, hogy őrjöng és szerszámmal akarja rátörni az ajtót!!!!
Pláne nem többedjére!
Keziccsókolom, ne keverjük már a szezont a fazonnal!
Mc Master 2012.09.25. 22:25:18
2012.09.25. 22:26:31
Rántott máj (törölt) 2012.09.25. 22:28:34
Mc Master 2012.09.25. 22:29:08
Netán téged Hihhetetlen molesztált az apukád, hogy ennyire felkavar ez a fiktív írás? Akkor nagyon sajnállak...
torró 2012.09.25. 22:29:50
Nagyapám dohányát csórtuk az öcsémmel, pipázott, és rendkívül jó ember volt. Tudta de nem szólt, csak mondta nekünk, hogy üljünk oda mellé.Rágyújtott a pipára, majd kezembe adta, hogy szívjam meg, majd az öcsémnek.Én olyan8 éves voltam az öcsém 5. Hogy milyen rosszul lettünk nem ecsetelném. Nem kiabált. Ma 66 éves vagyok és nem tudtam rászokni a cigire . Mindig megundorodtam ha éreztem a füstjét. Ilyen egyszerű módszerek is léteznek.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.25. 22:34:14
Gera 2012.09.25. 22:34:42
Ezt pedig semmivel nem lehet megindokolni.
Mc Master 2012.09.25. 22:41:28
Tegyük fel, hogy ellopsz egy tollat a munkahelyedről, a főnököd rajtakap, de nem történik semmi. Eltelik egy év, a főnök behívat és közli, hogy ki vagy rúgva. Miért? Mert elloptad a tollat. Ez hogy érintene? Az első dolog, ami kibuggyanna belőled, az az volna: "De hát az tavaly volt!"
Érted már?
Phátyol Ferenc 2012.09.25. 22:46:10
lehet persze ettől szemét állat leszek, de egy élő purdéval.
te meg legyél jó ember egy halottal. érted a különbséget?
Mansell 2012.09.25. 22:50:41
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.25. 22:51:03
Nem arról szól a poszt, amiről próbálsz beszélgetni. Talán olvasd el megint és vonatkoztass el a motortól. És vedd figyelembe, hogy egy családról van szó a posztban.
Nem tudom elképzelni, hogy ha a gyerekem hozzányúlna bármihez, ami a családunk tulajdonában van, azt úgy kezelném, hogy ellopta.
Mc Master 2012.09.25. 22:55:51
Amiről itt szó van, az egy apa, aki mérges lett a gyerekre, ezek bemenekültek a fürdőbe, az öreg kiment a szerszámokhoz, majd meggondolta magát és elment jól berúgni. Nem bántott senkit. Szerencsétlen ember alkoholista lett a felesége miatt, aztán még a gyerek is megnehezíti a dolgát.
Ha akarom így is nézhetem, nem? Hányszor hallani, hogy az asszony miatt kezd inni a férj?
Ez a családon belüli erőszak egyfajta kirekesztő törvény, hiszen arra alapoz, hogy a férfi erősebb, mint a nő. De a fagyi vissza is nyalhat, ahogy az a kisebbségeket védő törvény esetében is történt: amikor a romákat azért ítélték el - az ő védelmükre (is) hozott törvénnyel - mert azt kurjongatták, hogy halál a magyarokra.
Milyen lesz majd, amikor a férjek tesznek feljelentést és elítélik a feleséget családon belüli erőszakért? Én még emlékszem arra, amikor a szüleim egyik veszekedésekor a nagy ordibálásban anyám orrba verte a fatert. A mai viszonyok között az öreg elmehetne és feljelenthetné, a mutter meg ülne pár hónapot. És ez jó lenne a gyereknek? Esetleg mindkettőt elítélik, aztán meg majd a gyámhivatal bedugja a kölköt - aki ugye tök ártatlan - egy intibe (ami a börtönnél is rosszabb), aztán majd ha a szülők letöltötték az idejüket, akkor mehetnek érte. Na most akkor ki az idióta? De persze, mi majd megváltoztatjuk a világ és a természet évezredes folyását, adunk munkát az amúgy is leterhelt - és a statisztikának dolgozó - bíróságoknak, aztán amikor a férfiak majd nem akarnak nősülni, mert túl rizikós, akkor megbaxhatjuk a törvényeinket. Mert bizonyos IQ alatt az emberek nem képesek verbálisan menedzselni a problémáikat.
phaszfej 2012.09.25. 22:56:55
Mc Master 2012.09.25. 22:57:47
Gera 2012.09.25. 23:01:17
2012.09.25. 23:01:52
És nyugodtan száguldoztat a hayabusáddal is, mert a te liberális nevelési stratégiádba ez is simán belefér. Én komolyan megdöbbenek amikor emberek nem tudnak különbséget tenni nevelő célzatú verés (a.k.a atyai szigor), és céltalan passzióból történő oktalan péppéverés között. Amikor a gyerek engedély nélkül elviszi a motort azért hadd ne kapjon már dícséretet. Abba simán belefér egykét vöröslő tenyérnyom az arcon. Mert nemcsak a saját, hanem mások biztonságát is veszélyezteti, anyagilag sem kifejezetten kellemes ha összetöri magát, vagy anyagi kárt okoz másoknak... szerintem ott, ahol ilyent megenged egy gyerek magának, már eleve nem lehet nevelésről beszéni...
scsaba1 2012.09.25. 23:04:00
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.25. 23:04:18
Olvastad a blog mottóját? Akinek nincsen problémája azzal, hogy szeresse és tisztelje a családját, azt a személyt az új törvény nem fogja érinteni.
Van egy jó hírem: nem kell védekezned ellene.
2012.09.25. 23:05:04
Nem, dicsérjük meg, és bíztassuk, hogy legközelebb inkább az apja pótos ifájával menjen, mert abba még baja sem lehet...
Mc Master 2012.09.25. 23:05:42
cso zsi 2012.09.25. 23:06:49
Nem tudok olyan iskolatársról, akit rendszeresen, és brutálisan vert volna apja-anyja.
Kikaptunk, ha rajtakaptak, hogy loptunk a Közértből, vagy iskolatárstól. Megérdemelten, és kész.
fromdtod 2012.09.25. 23:09:33
cso zsi 2012.09.25. 23:10:13
Férfi és nő ... hogyan is érthetné meg egymást. Hiszen mindkettő mást akar. A férfi: a nőt. A nő: a férfit.
Karinthy Frigyes
Ül az ember egy szobában egy széken, az ajtó bezárva. De ha belép egy Nő, az ember megszűnik csak embernek lenni, és azonnal Férfi lesz. És éppen annyira lesz férfi, mint amennyire Nő volt az, aki belépett.
Karinthy Frigyes
Gera 2012.09.25. 23:11:14
Pedig biztos volt már pár pofon korábban is. Hát nem fura? Lehet, hogy mégse a verés az ultimate nevelési eljárás?
cso zsi 2012.09.25. 23:14:47
Nem olyan takonyláda, és gennygóc, ami az utóbbi 20 év liberális "nevelési" irányzatának köszönhető.
Nem csak jogai vannak egy gyereknek, hanem kötelessége is.
Most itt vannak a mindenen, és mindenkin átgázoló, liberális szellemben felnőtt 20-30 éves drogdílerek, pornósztárok, stb... Példaképnek jók, mert sokat keresnek. Kérdés, hogy meddig élnek.
bigthereal 2012.09.25. 23:17:50
egyébként meg, ha egy férfi be akar menni egy ajtón, azt egy nő nem tudja megakadályozni...
fromdtod 2012.09.25. 23:17:51
Nem is értem, hogy miről beszélsz.
pizo 2012.09.25. 23:18:18
Zopli
2012.09.25. 23:23:04
Thulea 2012.09.25. 23:23:48
2012.09.25. 23:30:03
Én ebben nem vagyok biztos. Mivel a saját családomban is akad egy-kettő "modern" liberális elveket követő szülő, a felállás mindenhol szinte ugyanaz. Anyatigrisként védő feminim nőszemély védi a hülyegyerekét, mindentől, beleértve a levegőt, rovarokat, mikróbákat, de a legnagyobb ellenség mindenhol az apa, akinek néha még ambivalens, korunk modern gyereknevelési filozófiája, és szembehugyozva a széllel, még embert akarna faragni a gyerekből.
indapass90210 2012.09.25. 23:31:07
ottomoll 2012.09.25. 23:32:33
Az én apám ilyen esetben lekevert egy frászt, emeltebb hangon mondott egy-két keresetlen szót, és kész. Le volt zárva az ügy. Tudtam, hogy meg fogom kapni, és meg is kaptam. De ezzel az ügynek vége volt.
A végletekkel van a gond. Egyrészt, amikkor semminek nincs következménye. Másrészt amikor ilyen eszeveszett tombolás van. Ez se rend. Ez is káosz.
2012.09.25. 23:34:19
Azért, mert az elmúlt 65 millió éves evolúciót állítod szembe az elmúlt 20 év elbaszott liberális trendjével, ami -bár divatos- de eredményességéről már most megoszlanak a vélemények.
indapass90210 2012.09.25. 23:36:11
KergeK@csa 2012.09.25. 23:38:02
A kommentelők miatt érdemes csak ide írni:
Aki veri a gyerekét/feleségét, annak lelkiismeret-furdalás nélkül törném el a kezeit, mert féreg dolog.
Viszont előfordulhat, hogy a gyerek megérdemel egy pofont.
Én is kaptam (talán életemben hármat), apám meg mondta többször, hogy nem csinálhatom, megpróbáltam, újra rámszólt, elment, megpróbáltam megint, túléltem.
Nyilván a liberálisok ezek után megnyugodnának, hogy nem haltam meg. Más kérdés, hogy lehet, hogy másodszor nem lett volna szerencsém.
Ha nem használ a szóbeli szidás, mit teszel? Szobafogság? Mi akadályozza meg, hogy kimenjen az ajtón? Rászólsz? És? Visszatessékeled a szobába? Újra kimenne? Megint visszatessékeled? Meddig? 20 próbálkozás is azt mondod, hogy ejnye, és visszahúzod a karjánál fogva? Életszerű.
Amíg a pofont nevelő célzattal és legutolsó lehetőségként, komoly büntetésképpen kapja a gyerek, akkor beleférhet.
Amikor a nevelő célzat átmegy indok-keresésbe, rendszerességbe, és/vagy már az első rászólást pofon követ, vagy netán már nem is egy pofonról, hanem igazi verésről van szó, akkor már nincs rá mentség.
indapass90210 2012.09.25. 23:39:29
an hero please 2012.09.25. 23:47:02
foodlfg 2012.09.25. 23:48:08
Mc Master 2012.09.25. 23:49:05
Mivel itt valószínűleg egy fiktív történettel állunk szembe és nem ismerjük a részleteket, ezért beszéljünk általánosságban.
Amit én írtam (feljelentés) az egy gusztustalan dolog. Nem áruljuk el egymást, családban meg főleg nem. Az erőszak szintén nem megoldás. De legtöbbször a szép szó sem használ. Természetesen elutasítom az erőszakot, családon belül és kívül egyaránt, de az "atyai pofon intézményét" én meghagynám. Nem kell a gyereket agyonverni, de az, hogy az állam ilyen mélyen beleavatkozik a családi életben, azt én elítélem. Ha a nő nem elégedett a partnerével, akkor váljon el. A gyerek meg viselkedjen rendesen. Ha egy állat az apa, azt az anya úgyis látja és elköltözik. Viszont az, hogy egy ilyen törvény miatt a férjek kvázi zsarolhatóvá válhatnak, szintén nem kedvez a családi életnek. Nekem volt egy barátom, akit kiskorú veszélyeztetése miatt ítélt el a bíróság. Valóban részegen járt haza és ordítozott, de a gyerekeit nem veszélyeztette. Az anyjuk mégis teledumálta a kölkök fejét, meg betanította nekik, mit kell majd mondaniuk, aztán a haver egy évet ült. Mire lement a rendőrségi szakasz és a tárgyalások + letöltötte az egy évet, addigra a gyerekek felcseperedtek (kb 12ből lett 15-16 az egyik) és bevallották az apjuknak, hogy ma már nem vallanának rá és hogy "az anyu dumálta teli" a fejüket.
Akkor most jelentkezzen az összes "terelő" meg ajvékoló, hogy akar-e ilyen miatt ártatlanul egy évet a sitten tölteni?
2012.09.25. 23:51:32
Mc Master 2012.09.25. 23:52:12
Természetesen, ha az apa úgy elveri a nejét vagy a gyerekét, hogy... akkor persze élni kell a törvény erejével. De ehhez nincs szükség külön törvényre, hiszen a BTK mindent tartalmaz: súlyos testi sértés, zsarolás, etc..
indapass90210 2012.09.25. 23:53:31
Baráti kört is úgy lehet építeni, hogy el kell menni közösen bebaszni. Részegen igen hamar kiderül mindenkiről, hogy mekkora barom :)
Mert azt azért kötve hiszem, hogy jellemzően mondjuk 10 év békés együttélés után kezdik el ütni az asszonyt. Ezeknek a dolgoknak többségében kell, hogy legyen előjele. Nyilván nincs mindenkinek pszichológiához affinitása, de az anyák megtaníthatnák a lányaikat választani.
Az viszont érdekes, hogy sokfelé olvasni olyat: amelyik picsának erőszakos barom apja volt, jó eséllyel választ magának hasonló párt.
Úgyhogy hölgyeim, sok sikert a párválasztásnál!
Szelíd hangorkán 2012.09.25. 23:54:26
Thulea 2012.09.25. 23:55:08
indapass90210 2012.09.25. 23:57:36
Ne keverjük már mindenhol a liberalizmust azzal, hogy az eszdéeszes zsidók meg nemzsidók szétlopták az országot és elbaszták az oktatást :)
Mc Master 2012.09.25. 23:58:25
Szerintem az is liberalizmus, hogy ha valaki pofonnal akarja nevelni a gyerekét, akkor annak meghagyjuk ezt az opciót. Ez a fajta túlszabályozás már diktatórikus.
"két jól időzített nagy lángos pofon helyrebillentené." - egyetértek.
Amúgy meg a sok károgó is biztos kioszt néha egy-egy nyaklevest a gyereknek, csak itt az internet névtelenségében erről nem pofázik. =>> Kettős mérce.
Szelíd hangorkán 2012.09.25. 23:58:36
Szóval, miért nem lehet így? A szülő, akinek nevelési eszköze a verés és a pofon, saját pedagógiai kudarcáról tesz tanúbizonyságot.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.25. 23:58:56
Mc Master 2012.09.26. 00:01:37
Jó éjt mindenkinek!
umad? 2012.09.26. 00:02:50
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:02:57
Az ember gyereke nem egy kutya, hogy verni kelljen! (Még az állat verésével sem értek egyet!)
indapass90210 2012.09.26. 00:04:22
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:05:13
Mc Master 2012.09.26. 00:06:26
Mi az ami nem így van???? Még jó, hogy Te megmondod, hogy mi hogy van a haveréknál. Csak nem ismered O.G-t?
Engem csak annyiban érint, hogy tudom, hogy ez a barátom, akit az exneje - mert persze ezek után elvált tőle - berakott a sitire, az egy jó ember. Nem rosszabb legalábbis, mint az emberek 99%-a.
Nekem nincs miért szégyenkeznem, szégyenkezzenek a szarkeverők. Érted ugye, tütüke?
Mc Master 2012.09.26. 00:07:51
Mc Master 2012.09.26. 00:08:59
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:09:27
umad? 2012.09.26. 00:11:17
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:11:18
Obskurus 2012.09.26. 00:13:37
Természetesen nincs rendjén amit írtál de ez a dolog nem ott kezdődött ahonnan te meséled. Szar menekülési stratégiát választott a "haverod" felesége, de a "haverod" is szar magatartást tanúsított.
Hadd kérdezzem meg, mit tett volna a "haverod" ha bejelenti neki az asszony, hogy válni szeretne, mert alkoholista, és nem érzi biztonságban magát tőle otthon?
2012.09.26. 00:14:40
Obskurus 2012.09.26. 00:14:47
01234567 2012.09.26. 00:16:10
Obskurus 2012.09.26. 00:16:40
01234567 2012.09.26. 00:19:05
Phátyol Ferenc 2012.09.26. 00:20:27
Obskurus 2012.09.26. 00:22:16
umad? 2012.09.26. 00:23:21
umad? 2012.09.26. 00:24:41
Bizony ez egy nagy igazság.
Mc Master 2012.09.26. 00:24:55
ocsi01 2012.09.26. 00:26:14
A csaladon beluli eroszakot ellenzo commenteloknek pedig uzenem, hogy aki nem akarja, az nem fogja megerteni a dolgokat, de orizzuk meg emberi mivoltunkat egy magas foku vitakulturaval!
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:28:46
Mc Master 2012.09.26. 00:32:00
Természetesen nem helyes részegen hazajárni, szerény véleményem szerint inni és dohányozni sem helyes.
Azért nehogy már megvédd az asszonyt, hogy a börtönbe küldte a férjét.
Egyik kutya, másik eb, mindig kettőn áll a vásár. És én éppen ezért ellenzem az ilyen törvényeket, mert ezek arra vannak kihegyezve, hogy a férfit büntessék meg. Miközben a nő provokálhat, zsarolhat, követelőzhet.
Lassan oda jutunk, hogy a házas élet majd abból áll, hogy mindenki magát elégíti ki, aztán meg ha gyereket akarnak, akkor elmennek egy mesterséges megtermékenyítésre, csak egymáshoz ne kelljen érni. Egymáshoz sem kell szólni, mert abból még veszekedés lehet, és élnek majd a párok együtt, mint két idegen. Szép új világ!
Obskurus 2012.09.26. 00:33:01
Tehát elismered, hogy a probléma létezik. Ebben az esetben örülj neki, hogy megoldódott, és eggyel kevesebb ilyen van.
Bántalmazott gyerek nagyobb eséllyel cipeli magával tovább a problémát, tehát ez leginkább társadalmi jelentőségű ügy, ami fertőzi a társadalom egészét, még akkor is, ha csak "az érintetteket érdekli".
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:33:20
01234567 2012.09.26. 00:40:01
umad? 2012.09.26. 00:42:53
Ez egy propaganda blog ahol ilyen szívbemarkoló (-nak látszó) írások után lehet jó vastagon politizálni (A kormány rossz, értem?). Tudod ha ez egy régebbi blog lenne akkor el tudnám képzelni, hogy csak belekeveredtél ebbe a politikai csatába (háborúba) de mivel ez a blog (a nickeddel együtt) mindössze három napos ezért biztos, hogy részese vagy ennek az újabb machinációnak.
Obskurus 2012.09.26. 00:45:03
Nem vettem észre ebben a szerkezetben azt a pontot, ahol megvédem az ismerősöd feleségét.
Ezt a dolgot kettejüknek kellett volna megoldani, de valamiért nem tették, és a nő lépett. Nem jól, de lépett.
A családon belüli erőszakról szóló törvényben szerintem sehol nem lesz úgy megnevezve hogy a nőt bántalmazó férfi, hanem bántalmazó és bántalmazott.
Ha úgy érzed téged bántalmaznak, ez a törvény téged ugyanúgy védeni fog.
Bármilyen kapcsolat csak addig működik egészséges keretek között amíg mindkét félnek ugyanannyit nyújt. Ha ez nem megy meg kell próbálni megjavítani, ha ez sem megy, nem kell együtt maradni. Az hogy esetleg gyerek van, nem érv. Egy gyereknek ugyanolyan szar, ha nem rosszabb végignéznie azt, hogy a szülei a fogaik között sziszegve beszélnek egymással, és csak azért vannak együtt mert ő van. Mint valahol korábban mondtam, a gyerek nem hülye, csak gyerek. Levonja a következtetést.
umad? 2012.09.26. 00:46:30
Egyébként neked kicsit se gyanús ez a blog az írások alapján? Kérlek ne gyere azzal, hogy lehet, hogy hazugság de probléma létezik mert ez nem legitimálja a hazugságot.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:46:52
Phátyol Ferenc 2012.09.26. 00:47:52
Mc Master 2012.09.26. 00:47:55
Amúgy félig-meddig egyet értünk.
Szerintem a liberalizmus működőképes, csak az, amit ma liberalizmusnak hívnak, az nem az ami. Ez a természet mesterséges eltorzítása nem liberalizmus.
A családi szerepeket meg meg kell hagyni.
Nálunk ebből anno sok vita volt anyám és apám között. Anyám mindig lázadozott, több jogot akart magának. Apám meg mindig sarokba tudta szorítani: jó, megkapod amit akarsz, de akkor ne csak a jóból részesülj, hanem a férfimunkából is. Vagy felkínálta a fater neki, hogy cseréljenek: az öreg tud főzni-mosni, bármit megcsinált, ami a mutter dolga volt. Anyám lett a családfő - két napig, aztán önként lemondott róla. Mert akkor most milyen sóder is kell? Honnan? Fater meg mondta, hogy oldd meg! Nem megy? Nem baj. Vissza a tűzhelyhez!
Ez pont olyan, mint, hogy több nőt akar az Unió a cégek vezetésébe. Nem a képesség fog számítani, hanem a nemi szerv. Jó ez? Nem. Egy férfinek bizonyos helyzetekben több tekintélye van, ezzel nem lehet mit kezdeni.
Konkrét példa, ma történt: az osztályban négyünknek nem volt még könyve. Végre meghozták, telefonált a titkár a tanárnőnek, hogy mehetünk a könyvekért. Fölmentem egyedül és elkértem a négy könyvet. Elég magas és izmos vagyok, határozott a fellépésem, a titkár csak annyit kérdezett, hogy melyik osztályba járok, bemondtam és kész. Leviszem a könyveket a tanárnő meg néz, hogy hogyan? Nem kellett aláírni? Mert, hogy neki mindig fel kell mennie az összes diákkal, meg még a kutya újraoltási bizonyítványát is elkérik... Nem b+, nekem nem kellett. Az ötvenkilós madár jobbnak látta nem vitatkozni. Na, ez a különbség férfi és nő között.
Phátyol Ferenc 2012.09.26. 00:48:27
01234567 2012.09.26. 00:50:52
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 00:53:49
Obskurus 2012.09.26. 00:55:59
Nekem szerencsém volt ha így nevezhetjük, de a szomszéd gyerekeknek nem. Én láttam ilyen jelenetet amit ebben a történetben leírtak. Nem motorról volt szó, hanem valami teljesen lényegtelen hülyeségről, de láttam a szomszédot elrohanni a kocsmába.
Én sem voltam jó gyerek, tele voltam intőkkel, mégsem vertek. A szomszéd gyerekekből nem tudom pontosan mi lett, de azt igen hogy belőlem mi. Nagy a különbség.
umad? 2012.09.26. 00:56:23
*Ezt szalmabáb érvelésnek hívják ami egy érvelési hiba. Lényege: olyat állítást húzni az illetőre amit ő nem tett és ezt cáfolni.
Obskurus 2012.09.26. 00:57:06
Mc Master 2012.09.26. 00:59:32
Ok, lehet, hogy nem védted az asszonyt, csak már én magyarázom bele, de tényleg már az ágyban kéne lennem és húznom a lóbőrt.
Persze, ha egy jó törvény születne, az jó lenne. De ismerjük a magyar törvényalkotást...
Ez a "családi" probléma olyan bonyolult, hogy a nálunk sokkal okosabbak és tanultabbak sem tudják rá a megoldást. Kezdve onnan, hogy a fogyasztói társadalom a válásban érdekelt (két hűtő, két mosógép...), a média sugározza az erős nő képét, amivel sok csaj szeretne azonosulni, de csak szeretne...Nem tud. Társadalmi szokások: elmegyünk, berúgunk, eszméletlenül bulizunk, azt sem tudjuk mit csinálunk. Aztán alkoholisták leszünk. Élvezzük az életet, majd nemzünk gyereket 30-40 évesen. Hajtunk, mint az állatok, dolgozunk éjjel-nappal, nincs idő a családra. És így tovább.
Tudatos és felelős családalapítás, olyan partner, aki hosszú távon gondolkodik, akinek elvei vannak, aki a családjának él...fehér holló.
És ha mindez meg is valósulhat, kifogja az ember az ideális partnert, akkor még mindig ott van annyi dolog, ami mindezt tönkre vághatja.
umad? 2012.09.26. 00:59:49
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 01:00:18
01234567 2012.09.26. 01:03:24
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 01:08:03
A fejlődés során az ember tudja, hogy honnan hova jutott. És mindegy, hogy saját maga tehet a korábbi helyzetéről vagy kapta. Egy sima életút is tartalmaz fejlődést, amit fel lehet ismerni. Ha problémás, akkor meg főleg.
És van, aki ezeket nem éli meg.
misc · http://misc.blog.hu 2012.09.26. 01:09:22
umad? 2012.09.26. 01:10:39
Obskurus 2012.09.26. 01:14:03
Én - lehet hogy naiv vagyok - abban hiszek, hogy ha valakivel valamit értelmesen megpróbálok megbeszélni, abból valami csak átjut a ködön. Aztán persze ha nem megy, nem erőltetem, megvagyok mások hülyesége nélkül, elég a sajátom magamnak. Ha nem megy, továbbállok és kész.
A többivel pedig úgy vagyok, hogy megpróbálom az a lehető legtöbbet megtenni, ami tőlem telik, már csak a saját lelki nyugalmam érdekében is.
Azt nem értem, hogy ez miért hiányzik a többi emberből. Idealista világlátás, de ha mindenki ezt próbálná valószínűleg több dolog működne normálisabban, és itt hibáztak a te ismerőseid is. Nem pusztán értelem, hanem szándék kérdése is az ilyesmi.
A magyar törvényalkotás pedig olyan amilyen, erről megint nehéz lenne úgy beszélni, hogy ne keverjünk bele politikát, de valamit akkor is tenni kell ez ügyben, mert az azért szerintem nyilvánvaló, hogy így nem maradhat, hogy hetente halnak bele emberek ilyesmibe.
Lehet a dolgot a stresszre és ezer egyéb okra fogni, de számomra teljesen érthetetlen, hogy hogyan lehet odáig eljutni, hogy valaki megöli az élettársát/gyermekét dühből vagy elkeseredésből.
01234567 2012.09.26. 01:16:12
umad? 2012.09.26. 01:16:13
Lapos Elemer 2012.09.26. 01:19:56
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 01:20:17
Obskurus 2012.09.26. 01:20:57
Szóval ha ezt egyszer is megtetted, akkor álságos elhatárolódni egy nagyon is aktuális probléma ügyében folytatott kampánytól.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 01:32:42
umad? 2012.09.26. 01:34:20
Tehát tegyük fel VALAKI (aki semmiképpen sem a blog szerzője) aki valótlan történetekkel támasztja alá a saját politikai álláspontját az helyesen jár el?
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 01:37:10
Obskurus 2012.09.26. 01:37:35
Amennyiben ez politikai kérdés, úgy igen.
A hozzászólásodra adott válaszomban igyekeztem kínosan kerülni a politikai példákat, még magát a politika szót is, hogy ne értsd így.
Szerintem ez az ügy teljesen politikafüggetlen ügy kellene hogy legyen. Azt csak sajnálni tudom, hogy ebben az országban mindenből csak politikai ügyet tudnak kreálni.
Obskurus 2012.09.26. 01:38:50
Obskurus 2012.09.26. 01:47:48
Ha úgy érzed igen, tekints erre a blogra is úgy, mint írói munkásságra, amely egy téma köré szerveződik, mint az előbb említett művek. Remélem sikerült segíteni a benned lévő feszültség feloldásában kicsit.
hoppá rézimi 2012.09.26. 01:49:42
umad? 2012.09.26. 01:50:39
Ez számomra akkor sem elfogadható ha látszólag helyes ügyet szolgálnak hiszen a háttérben csak érdekek háborúja zajlik mi pedig a színészekkel azonosulunk akik pedig - tudva vagy tudatlanul - csak a rájuk osztott szerepet játsszák.
umad? 2012.09.26. 01:52:33
Obskurus 2012.09.26. 01:59:29
Obskurus 2012.09.26. 02:06:35
Amíg a pokol létét tudományosan nem bizonyítják be, hogy az ilyet elkövetők ott égnek a feltámadásig, addig számomra olyan büntetés is kell, amit itt szabnak ki rájuk, nem elég számomra hogy hiszek benne.
Így jobb neked?
Obskurus 2012.09.26. 02:07:29
hoppá rézimi 2012.09.26. 02:25:38
Na, kábé ennyi ez a poszt. Gőze sincs, csak magyaráz.
Obskurus 2012.09.26. 02:35:39
sírjatok 2012.09.26. 02:43:09
Környezettudatos 2012.09.26. 07:00:08
(Most tizenkét éves az én fiam... Senkitől nem kell félnie. Senki nem tartja rettegésben. Senki nem bántja.)"
Tehát a te fiad az autót is elviheti 12 évesen, de amikor haza megy, te megsimogatod? Ugyanolyan hülye vagy, mint az apád, aki vert és kocsmázott. A ló két oldala.
Éhes_ló 2012.09.26. 07:17:09
Ennyi pedig bőven elég is róla és a postjáról is.
Környezettudatos 2012.09.26. 07:26:33
icsi 2012.09.26. 07:30:34
2012.09.26. 07:33:41
Én kaptam anno, ha rossz fát tettem a tűzre, akár szülőtől, akár tanártól. Máig nem haragszom rájuk.
6.Lеnin 2012.09.26. 07:41:49
shushidio (törölt) 2012.09.26. 07:42:09
Hagyd, nem tudják felfogni, hogy büntetés és büntetés között is van különbség.
Középkori mocsár.
Gondolom, ha az anyuka lenne a bántalmazó a sztoriban, akkor viszont jönnének az együttérző kommentek,
lehetne fröcsögni a női nemre...
6.Lеnin 2012.09.26. 07:44:17
6.Lеnin 2012.09.26. 07:45:43
Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2012.09.26. 07:51:28
2012.09.26. 08:04:21
pfekete101 2012.09.26. 08:08:25
Amugy nem szeretem az ilyenfajta stilusu irasokat. Ilyeneket a Vass Virag szokott irni. Hogy mirol beszelek? Leirom ugyanugy, ahogy Ti:
Irasok.... Sokasag..... Megertes.... Nem tehetek rola. Nem jon be. Miert is? Senki nem tudja. Majd talan egyszer. Megertem en is. Kitalaltad? Nem. Nem baj. Majd egyszer. Neked is. Leesik mirol is van szo. Tobbszor nem. Ez edeskeves......
Aaarrrggggghhhhhh............ nekem annyi.
zajos1 2012.09.26. 08:13:38
Alonee 2012.09.26. 08:14:48
1.Hülye seggfej vagy
2.Idióta nem normális seggfej vagy
Válassz egyet, nem kell a mellébeszélés csak egy számot írj.
Éhes_ló 2012.09.26. 08:31:43
Isten minden teremtményét ellátta megfelelő eszközökkel, hogy a nagy körforgásban fennmaradhasson ezért tud támadni és védekezni is, igaz más és más eszközökkel, módszerekkel.
Nem csípem amikor az egyedek közül kiragadunk egyet (nemet, fajt stb.) és annak eliminálásával, megfékezésével prálunk isten helyére lépni.
Szemmel láthatóan nem megy.
Elég ezt a postot nézni.
Tehát a taigetosz pozirtyvak nem csak kasztrálandó férfiak lehetnek, hanem elköttetni való nők is.
Csak hogy ne legyek durvábbb, mert a poster sérült lelke nem bírná el.
Éhes_ló 2012.09.26. 08:44:04
www.origo.hu/nagyvilag/20120608-manal-alsarif-autovezetessel-dont-tabukat-szaudarabiaban.html
Erről a szintén nálunk sokkal békeszeretőbb és nőtisztelőbb helyről nem is szólva:
mindennapi.hu/cikk/vilaghir/dobbenet-erosodik-a-nokkel-szembeni-kirekesztes-izraelben/2011-11-15/9644
Ezek mind mind különbek és nem olyan pszichopaták mint akik Magyarországon élnek (ahogy írod). A nagy testvér sem akarja őket szétbombázni, nem is indít ellenük kampányt sem az AI sem az eu.
Olvastad őket? Hallottál már ezekről?
Eszed van?
szvsz 2012.09.26. 08:49:36
VT Man 2012.09.26. 08:50:04
"Őrizetbe vettek egy 48 éves kaliforniai nőt a hatóságok hétfőn, aki a gyanú szerint levágta, majd szemétbe hajította férje péniszét.
A rendőrség szerint a középkorú asszony a férje vacsorájába olyan anyagokat csempészett, melyektől az elaludt. Öntudatlanságában a feleség az ágyhoz kötötte őt. Mikor magához tért, már csak azt realizálta, hogy nem tud mozogni, de mire jobban körülnézett volna, oldalbordája egy huszonöt centis konyhakéssel lenyisszantotta a nemi szervét, majd azt a konyhamalacba dobta, amit bekapcsolt - írja a The Weekly Vice.
A nő ezután mentőt hívott, a férjet azonnal kórházba szállították és megműtötték. Falloszának néhány darabját sikerült megmenteni a konyhai hulladék-megsemmisítőből. A párkapcsolat a rendőrség szerint jó úton haladt a válás felé. A nő beismerte a cselekményt, amelyről csak annyit mondott: férje megérdemelte, amit kapott. "
keptelen kepkeret 2012.09.26. 08:55:18
Kesobb beszelgettunk es azt mondta, h nem azert utott meg mert dohanyzom, hanem mert hazudtam.
Ennyiben maradtunk, utana egy hetig nem szoltam hozza,es a dolog el volt intezve.
Eletem masodik pofonja 17 evesen erkezett amikor bulizni voltunk a baratainkkal es hajnali 5-re ertem haza, a megbeszelt 1 helyett es nem telefonaltam.
Szegeny Apu semmit nem aludt mert tokre aggodott, igy amikor beleptem az ajton kaptam egy pofont. Nem azert mert kestem, hanem mert nem szoltam h kesek.
Soha tobbet nem utott meg senki, de ma mar ugy gondolom, ez a ket pofon kellett, mert azota nem hazudok, es ha kesek telefonalok))Egyebkent pedig imadom a szuleimet es a helyukben en is lekentem volna magamnak egy pofont.
Amirol a poszter ir, az extremitas, ilyesmit tulelni es feldolgozni nagyon nehezen lehet. Mivel nalunk a csaladban nem volt orditozas, a szuleim imadjak egymast, engem mindig sokk-kent erint ha emberek orditoznak egymassal. Ilyenkor bepanikolok es az idegtol elsirom magam, pedig nem is velem tortenik.
Eletemben osszvissz 4-szer uvoltottem, az egyik alkalommal osszetortem egy konyhat, az osszes poharral, tanyerral egyutt, kibasztam a kavefozot az ablakon, ami betort azert, mert az illeto azt allitotta h hazudok mert tonkre akarta tenni a hazassagomat.
A masik alkalom az volt, amikor meg dolgoztam (marmint alkalmazottkent) az egyik kollegam rendszeresen ugraltatott, minden ok nelkul, pedig nem volt a fonokom csak mivel alavetoen nyugis vagyok, azt hiszik h velem mindent meg lehet tenni.
Leuvoltottem a fejet, es akkor elkezdett bogni, h en meg akarom verni. Kesszzzz a vegen en ereztem magam szarul, es megoleltem.
A harmadik az volt, amikor valaki a szuleimet szidta.Ott pl.osszetortem a lampat.
A negyedik pedig egy repteren volt, egy hulye p..a megengedhetetlen hangnemben beszelt, igy leorditottam.
Hat ennyi.30 ev alatt nem sok, de szamomra tobb mint eleg leven nalam csak az nyugodtabb aki komaban van.
Mérges 1234 2012.09.26. 09:01:18
DE ne egz egz p;ld't ragadjunk ki.
Tényszerű, hogy több férfi veri a nőt, mint fordítva.
Leginkább az erőfölény miatt. GOndolom sok tuskó nő is van, aki legszívesebben szétverné a férjét, csak nem elég erős hozzá.
A családon elüli erőszak igenis komoly téma.
A poszt pedig elég életszerű.
Nem egy ilyet láttam élőben, részeg apa kergette konyhakéssel családját, majd miútán kitombolta magát és letette a kést, barátnőm, kinek apjáról van szó megprobált vele beszélni, két foga bánta....
Anyám szintén így nőt fel, hogy esete az ablakon ugráltak ki a begurul apjuk elől és az utcán bolyongtak, amíg a részeg állat el nem aludt.
Tény, hogy ezt törvényileg kezelni nagyon nehéz, de legalább beszélni kell róla, és meg kell próbálni minden segítséget megadni az ilyen helyzetbe került embereknek.
Rézvirág 2012.09.26. 09:12:02
Azt viszont Te értsd meg, hogy ezt nem lehet törvényekkel megoldani.
Olyan ez, mint az alkoholizmus. Mit tudsz tenni ellene törvényekkel? Azért, mert pár szerencsétlen áldozatává válik - sokan tök ártatlanul, hozzátartozóként-, tiltsuk meg, hogy az ember nyáron a kertben grillezés közben megigyon egy hideg sört, vagy szánkózás után egy bögre forralt bort? És borzasztó demagógnak érzem azt a hozzáállást, hogy igen, de ezzel megmenthetnénk rettegő gyerekeket, hát nem megérné lemondani arról a forralt borról? - pedig ebbe az irányba terelik a dolgokat. Nézd csak meg, azért, mert bizonyos rétegek nem törődnek a gyerekükkel, _mindenkinek_ kötelező 3 évesen oviba adni a gyerekét. (az enyémek is jártak, nincs ovifóbiám, de szerintem ez a szülő döntése kellene legyen)
Ez nem jó irány, és abba kellene hagyni, mert ha így megy tovább, minden lépésünk szabályozva lesz, nekünk, a normális családban élőknek is. És bár az ilyen posztok gombamód szaporodnak, azért jó, ha tisztán látjuk: mi vagyunk a túlnyomó többség.
Ami írtál, az borzasztó, ha valós, ha fiktív. De kérdem én: hol a környezet? Hol vannak a szülők? (anya szülei) A testvérek? Unokatestvérek? A keresztszülők? A barátok? A szomszédok? Hol a közösség? Az a baj, hogy a mostani korszellem az én, én,én, mert megérdemlem nevében szétveri a közösségeket, ami roppant kényelmes, amikor arról van szó, hogy senki se szóljon bele az életembe, csak hát akkor sem fog beleszólni, amikor segítségért kiabálunk.
És érdekes, hogy általában azok, akik a cs.b. erőszakról szóló megrendítő esszékkel pakolják tele a netet, általában a leghevesebb pártolói az ego mindenekfelettiségének.
Netuddki. 2012.09.26. 09:12:22
scsaba1 2012.09.26. 09:12:24
Csak az a baj, hogy jó szokás szerint a "ló két oldala" össze van mosva egymással.
Netuddki. 2012.09.26. 09:17:00
Az óvoda és iskola meg megint egy másik probléma. Nem vagyok benne biztos, hogy minden nevelő lelkiismeretesen elvégzi a munkáját.
Pl. szülői: tanár panaszkodik, hogy a gyerek túl hamar végez a feladatával és unatkozik órán, rajzolgat és zavarja a többieket. ??? Bammeg! Mit csináljak a gyerekkel, hogy ne unatkozzon az órán? No komment...
phaszfej 2012.09.26. 09:25:48
gigacherry 2012.09.26. 09:47:03
quilaute 2012.09.26. 09:48:19
Wrex 2012.09.26. 09:49:20
"Végül a kocsmát választja, minthogy bejusson a fürdőszobába."
Azaz nem bántott senkit, tehát:
"De miért kell ebből ekkora ügyet csinálni vajon? Nem értem."
Hábazmeg. Kedves poszter, érzed az ellentmondást?
Rézvirág 2012.09.26. 09:50:13
Azt azonban felismerhetnék már egyesek, hogy a demagógia mindig fordítva sül el. Eleinte működik, sőt. Sok lelkes egérforradalmár kattintgat rögtön a megosztás gombra, esetleg még szomorkodós szmájlikkal is telerakja a bevezetőt, de ez visszaüt. És a kialakuló helyzet rosszabb lesz, mint volt.
Gondolj csak bele. Igen, élnek ebben az országban antiszemiták. Elvétve, nagyon kevesen, de élnek. De miután már boldog-boldogtalant leantiszemitáznak, most komolyan, tegye fel a kezét, aki még felkapja a fejét az antiszemitizmus szóra...(és nem olyan értelemben, hogy mi a baja már megint a libsiknek?!)
Vagy igen, vannak idióták, akik kínozzák az állatokat. De a 4mancsnak, meg a fészbuknak köszönhetően a többség már visítófrászt kap az "állatvédőktől".
Jó ez így? Biztos jó lesz a csömörig bombázni az embereket ilyen történetekkel? Csak úgy érdekességképp jegyzem meg, hogy 1-2 éve még ha valaki csak megjegyezte egy kommentben, hogy ráhúzott a gyereke fenekére, azt elevenen nyúzták meg. Tessék megtekinteni a mostani kommenteket.
Anti Anyag (törölt) 2012.09.26. 09:58:03
Ekkora baromságot. Jössz egy 40 éves történettel, ítéljék meg mai szemmel az apádat. Nem vagy te semmi. A saját apádat eladod egy "jó sztoriért", ráadásul simlis módon.
40 éve teljesen természetes volt, hogy egy ellopott motorért hülyére vertek. Egyrészt a motor jóval nagyobb érték volt, másrészt a te életedet féltette, harmadrészt a verés elmagyarázta neked mint kis hülyének elég jól, hogy motort lopni nem csak erkölcsi értelemben rossz dolog, de ott is maradhatsz.
A verés teljesen elfogadott modszer volt akkor erre, nem te voltál az egyedüli és családon belüli erőszaknak nevezni ezt szemétség.
Meg akart büntetni, vagy inkább jobban tetszett volna, ha egy évig se zsebpénz, se TV?
indapass90210 2012.09.26. 10:13:48
Én a telefont szoktam falhoz baszkodni egy időben :)
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.26. 10:17:49
Köszönd meg a proli-kurva anyádnak, hogy egy ilynhez ment feleségül... :D
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.26. 10:31:33
De a mostani kultúrpolitika szerint most megint ez a világ jön. :(
2012.09.26. 10:32:26
Francekellregisztralni 2012.09.26. 10:45:19
Apu, anyu...gyerekek.
Nyivan apu volt elobb hulye tehat ove a feleloseg.
Ha apu nem tombol, hanem esszel buntet anyunak nem kellene a gyereket vedeni. Ha anyu nem vedene a gyereket az nem szarna bele, hogy mit szabad es mit nem...es miert. Ha a gyerek nem szarna bele a szabalyokba (lehet) apu se orjongene.
Meg szerencse hogy feladja az orjongest es elmegy inni, ahol elfelejti a dolgot. Csak hogy a kulcsproblema pont az, hogy apu gyenge es kovetkezetlen...valoszinuleg mindenben.
hoppá rézimi 2012.09.26. 10:52:07
Hari Seldon 2 2012.09.26. 11:10:25
"szerintem te vagy őrült babám. 12 éves gyerek játékmotorral játsszon ne igazival. min múlt az, h a kölök nem halt meg? csak a szerencsén.
egész családban csak az apának esett le, h mekkora tragédia történhetett volna és ezért teljes joggal kiakadt. "
Ja. ÉS ezért kb halálra verte volna, ha olyan "értelmes volt és felfogta"
Te sem vagy százas. Agyonvernéd, mert meghalhatott volna.
(persze nem tudom, hogy a történet igaz-e)
gondoldmeg 2012.09.26. 11:24:58
inkább leültetem magam mellé a szoba közepén, és elmondom neki, hogy amit tett, szerintem miért nem volt helyes. hogy milyen veszélyben volt, és ez engem, az anyját mennyire felzaklatta. hiszti, üvöltés nélkül. de mindig szántam rá időt, hogy beszélgessünk, így ezekből is ért.
Engem vertek. Sokat, sokszor. okkal, ok nélkül, mindegy volt, miért. okot talált magának úgyis mindig, ha akart. ha az egyébként kitűnő bizonyítványomban a magatartás 4-es lett, akkor azért vert el. fogamat összeszorítva igyekeztem sírás nélkül tűrni, ami adatott, talán ezért van, hogy én 8 év alatt egyszer sem ütöttem meg a saját gyerekemet, inkább beszélgetünk. ingerült hangon rászólok, ha kell, de aztán röviddel később leülünk, és higgadtan megbeszéljük.
én, 30 évvel később még mindig emlékszem a rettegés ízére, a verejtékre mikor a hátamon csorog, és akkor még csak őrjöngött, üvöltött, hogy most aztán nekem annyi lesz. azt hiszem, a felvezetés mindig gyilkosabb volt, mint mikor végre oda értünk, hogy már csak ütött. aztán ha nagy ritkán szerencsénk volt, akkor inkább elment a kocsmába, és túl részegen jött haza ahhoz, hogy emlékezzen, hol hagytuk abba. másnap azért fel tudta venni a fonalat..
kifordított nagyanyó 2012.09.26. 11:38:18
_wood_ 2012.09.26. 11:50:56
huszonharmadika óta a szenteled az életedet annak, hogy kiirtsd ezt a társadalamt fertőző mételyt, ami a te gyermekkorodat megnyomorította. azért, hogy másnak jobb legyen.
a kitaszított cigányok vagy a gyűlölt zsidók hátán állva már annyian akarnak emberi óriásoknak tűnni, hogy ott már nincs hely? nem látszik külön a te gondosan suvickolt glóriád fénye abban a földöntúli ragyogásban...?
érthető.
a saját életedet tisztességesen, elvek metnén vezetni; tettekkel példát mutatni kevés, hisz így csak te tudod, hogy mennyire jó ember vagy. nőklapjába is túlciki példabeszédekkel krisztust játszani már egy fokkal jobb.
...ez jött le a blogról. persze tévedhetek. a kamuszagú történetek, a hatásvadász stílus is bocsáantos lenne, ha két éves lenne a blogod; nem akkor jutna eszedbe felnyitni a társadalom szemét, amikor éppen erről beszél mindenki más is...
Hari Seldon 2 2012.09.26. 11:55:04
Jó nevet választottál.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:04:12
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:04:54
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:06:11
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:07:00
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 12:09:08
Rézvirág 2012.09.26. 13:18:07
De valószínűbb, hogy mindenki félrenéz. Mert azt sulykolja mindenki, hogy törődj a saját dolgoddal. Az egyén a fontos. Senki se szóljon bele a másik dolgába. Értsd meg, nem lehet az egyik oldalon azért verni a tam-tamot, hogy ne szóljanak bele, a másikról meg azért, hogy szóljanak bele.
Én mindig mondom a férjemnek, hogy addig örüljön, amíg mások is rászólnak a mi gyerekünkre, amikor rosszalkodik. Igen, idegesítő, de ha kikérjük magunknak, azzal azt a védőhálót szaggatjuk darabokra, ami segít majd megvédeni kamasz korában a nagyobb bajtól.
Törvényt lehet hozni, amilyet csak akarsz. Nem fog megvédeni. Tudom, nehéz elképzelni annak, aki problémás családban nőtt fel, de a hagyományos családmodell működik. A mi lányunk is kifoghat egy baromállatot amikor épp se hall se lát a szerelemtől, de azt a baromállatot is meg lehet majd nézni, miután a férjem, a sógorom, az apósom,a fiaim meg a baráti kör elbeszélgettek vele. Hát esetleg túléli, ha én tudom meg először, és eldugom a fegyverszekrény kulcsát.
Védelemről papoltok, de épp szétveritek (talán nem szándékosan, de ezt teszitek) az utolsó védőbástyákat is.
Megint csak azt tudom kérdezni: hol volt a család? Hol voltak a nagyszüleid? A nagybácsik? A keresztszülők? A barátok?
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 13:41:05
És vannak azok az erőszakosok, akiket tényleg be kell zárni. Nem lehet mást tenni...
Kívánom, hogy ne kerülj olyan helyzetbe, hogy a lányod NE engedje, hogy beleszóljatok az életébe, amikor úgy látod, hogy bele kellene!!!
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 13:45:55
Kell a védelem és kész. Aztán a segítség, hogy vagy megszakadjon a kapcsolat, vagy valami módon normalizálódjon és megszűnjön az erőszak, akár valamilyen terápiával, akár elzárással.
Rézvirág 2012.09.26. 14:12:01
És igen, a dolog egy ponton túl fekete-fehér. veszélyes az illető, vagy sem. Hogy mi okozza, az rizsa. Ha veszélyes, akkor fel kell jelenteni, bele kell avatkozni. Ezt a jelenlegi törvények is lehetővé teszik.
Rézvirág 2012.09.26. 14:14:47
Milyen védelem?Milyen segítség? Ha a saját szüleinek nem engedi az anya, hogy segítsenek, mert mittudoménmiért, akkor majd a hatóságoknak engedni fogja?
Szakyster 2012.09.26. 14:47:08
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 15:00:25
Ugye ez nem hangzik annyira hihetőnek... mert akkor miért téma még mindig? :-)
B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2012.09.26. 17:06:19
Megveszem majd, hogy támogassam a mozgalmat.
Bár inkább a semmittevő rendőröket, tanárokat, ovónéniket, önkoris dolgozók meghurcoltatását kéne támogatni.
RobÚr 2012.09.26. 17:47:06
Elég nagy csicska lehetsz, ha csak veréssel tudsz magadnak tekintélyt kiharcolni.
Főleg gyerekkel, nővel szemben.
Nézz magadba.
2012.09.26. 21:21:35
2012.09.26. 22:02:51
2012.09.26. 22:13:04
És szerinted mi a megoldás? Keresztbefont kézzel várni, hátha spontán megoldódik a probléma? 20 év alatt nem jöttetek még rá, hogy a törvények nem igazságot, hanem jogot szolgáltatnak? A rendőrségnek fontosabb, a trafipax mint az életvédelem? Az egész ország fuldoklik a morális fertőben, és kétségbeesett kűzdelem zajlik azért, hogy az emberek ne kezdjék önkényesen védeni magukat. Mert jelen pillanatban, másra úgy igazán nem számíthatsz.
cso zsi 2012.09.26. 22:24:22
Nomen est omen.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:24:03
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:26:34
Nem jó az általánosítás. Apu munkájában sikeres. Attól, hogy egy területét nem tudja kezelni az életének még nem jelenti azt, hogy a többit sem.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:30:16
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.26. 23:36:10
A félelemnek mi az ellentétpárja? A gátlástalanság, az értelmetlenség?
Nem fél a gyerekem, vagyis szabadon teheti a dolgait, ami belefér a 12 évébe és a családi szabályokba. Miért vihetné el az autót egyedül és miért tenné?
Egyébként az apjával kijárnak már másfél éve vezetni egy közeli mezőre, ahol az apja ül az anyósülésen a gyerek pedig vezet. Nem kell semmit elkötnie, ha vágyik valamire megmondja és megkapja a választ, hogy lehet vagy sem, vagy milyen feltételekkel lehet.
Francekellregisztralni 2012.09.27. 00:47:24
Én nem vagyok róla meggyőződve hogy a munkában elért sikernek túl sok köze kéne legyen a gyengeségben amit látok benne. Érthet iszonyat jól akár mihez és lehet nagyon inteligens is...de az emberekkel tuti gyenge. A gyenge tanár ismertető jele az kiabálás...az erősnek nem kell...ettől még értheti az anyagot mind a kettő nagyon jól. Ha ő a főnök bármikor is kirughatja a beosztotjátt...azt nem bírja feldolgozni, hogy a csalad nem egy cég.
phaszfej 2012.09.27. 03:18:38
Rézvirág 2012.09.27. 09:00:49
Mondd meg, miért gondolod, hogy hatóságoktól anyukád elfogadta volna a segítséget, miközben a saját szüleitől nem?
Komolyan érdekelne, hogy menne ez a gyakorlatban szerinted. Pontosan milyen törvényt szeretnétek? Az _anyát_ mi fogja kötelezni arra, hogy együttműködjön?
Hogy szól az a törvény, ami megvédhette volna a tesódat az ilyen tombolástól?
Rézvirág 2012.09.27. 09:30:18
Az ilyenek sunyik és gyávák. Nem hiába nem a saját súlycsoportjukat csépelik. És nem hiába találják meg azokat, akik háttérország nélkül (vagy látszat háttérországgal, lsd: ó, hát nem szólunk bele...) állnak a nagyvilágban. Az áldozat _általában_ (természetesen vannak kivételek, de általában) érje támadás kívülről vagy belülről, abból lesz, aki védtelen. Minél védtelenebb, annál inkább. Ha az elkövető tudja, hogy minden csontja össze lesz törve, ha csak egy haja szála meggörbül a nőnek, hidd el, sokkal könnyebben parancsol majd az "indulatainak". Nem kell agyonütni. Elég, ha pár megtermett férfiember elhívja vadászatra az erdőbe, és miközben kedélyesen teázgatnak a termoszból, elmagyarázzák neki, hogy ha Micikére csak csúnyán néz legközelebb, ennek a fának a tövébe lesznek elásva a fogai. Meg hát vadászbaleset is könnyen megesik az emberrel, pláne az ilyen zöldfülű kocavadásszal, mint amilyen te vagy, édes öcsém.
Ha meg nem ért a szóból, a család egyik fele fogakat ás a fa alatt, a másik fele meg alibit igazol.
Csak hát manapság már minden család szerteszét szóródik, eleve elvesztik egymást szem elől, meg nagy divat lett "nem beleszólni". Egyre több a magányos, vagy társas magányban élő ember, nem egymással élünk, hanem egymás mellett, felnőtt egy (két? három?) generáció, akik már hírből sem ismerik, mi is az a közösség. Egyedül meg nehéz...
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 10:00:14
Ki mondta, hogy nem fogad el segítséget a szüleitől? Ki mondta, hogy neki a rendőrség segíthetett volna csak?
Ne haragudj, egy egy olyan vita, amibe nem szeretnék belemenni.
Ha általánosságban beszélünk, akkor kell a lehetősége annak, hogy a rendőr odamehessen és az adott pillanatban segítsen és ha nem tudja kontrollálni magát a továbbiakban sem, akkor a második alkalommal be lehessen vinni egy-két napra, hogy magához térjen, ha ez sem elég, akkor legyen kezelés, büntetés.
Ha anyámról beszélünk, akkor el kellet volna hagynia, de tudod, ő még úgy nevelkedett, hogy a családot a nő tartja össze és akármilyen is néha, többnyire ez család.@Francekellregisztralni:
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 10:02:47
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 10:26:26
Azt tudom, hogy az ilyen családoknak, ha segítséget kérnek, akkor meg kell adni. Remélem ezt nem veszed terelésnek.
Rézvirág 2012.09.27. 10:40:56
Akkor ezt most hogy kell értenem?
Itt ( a történeted szerint) nem arról van szó, hogy hát már illene szobatisztaságra nevelni, meg valami "rendes étellel" etetni, vagy hogy miért engedik, hogy hosszú hajjal járkáljon, hanem arról, hogy rettegésben, sokszor életveszélyben él a gyerek. Hol volt a rokonság???
"Ha általánosságban beszélünk, akkor kell a lehetősége annak, hogy a rendőr odamehessen és az adott pillanatban segítsen"
A _törvény_ most is lehetővé teszi ezt.
Csak az anya általánosságban nem hívja ki a rendőrt, és ha a szomszéd hívja ki, akkor pedig tagad, nem partner. Mert ő az, aki erején felül is össze akarja tartani a családot, és nem engedi át a küszöbön a segítséget. Hogy veszed rá az anyát általánosságban, hogy engedje, hogy segítsenek?
RobÚr 2012.09.27. 10:45:19
Tényleg nagyon nyugodt lehetsz, ha a nőket és a gyerekeket vered.
Bravó!
Mégis miért kellene tisztelnem téged, aki egy blogon bevallja, hogy 130 kilós férfiként veri a gyerekét és erre még büszke is?
De igazad van, pofozgassad nyugodtan, nehogy olyan tahó legyen mint én!
Csak ügyesen!
Rézvirág 2012.09.27. 10:56:08
RobÚr 2012.09.27. 11:01:55
Én nem visítozom tele a netet.
Aki a tiszteletet így akarja "kivívni" az egy nevetséges frusztrált ember benyomását kelti.
Nem véletlenül neki írtam, ő nyavíkol, hogy kiveszik a kezéből az egyetlen eszközt, amivel nevelni tud.
Hát ha csak így tud, akkor hajrá és neked is sok sikert kívánok.
Francekellregisztralni 2012.09.27. 11:28:50
Azt irtam "gyenge" nem az hogy _mindenben_ gyenge. Jo, nem fejtettem ki ez teny, bocsi. Lehet, hogy pl sulyemelo, lehet bazi eros matekbol. Eppenseggel eros fonok is lehet aki nem tur hibat kulonben uvolt mint a sakal... Ettol mindtol lehet baromi sikeres ember. (epitoiparban latni eleg peldat...de tuti nem tanar vagy orvos...bar ki tudja) De emberi kapcsolatokban gyengecsak, problema megoldasban konfliktus kezelesben hatarozottan gyenge...meg a problema felismereseben is baromi gyenge.
...onismeretben es sajat magaval szemben a leggyengebb.
Az onismerete es _valodi_ onbizalma erositesevel kezelni tudna az egeszet.
Tudom mirol beszelek. Pukkancs apam van...en is az vagyok. Teljesen jelentektelen dolgokon tud olyan sik idegge valni, hogy az ijeszto. (kb. felsz hogy agyverzest kap) Tudataban van ennek (es az erejenek is)...mert mikor nyugodt meg lehet vele barmit beszelni. Olyankor tud gondolkodni...IQja neki is van boven...E mar kevesebb. Hiba be- vagy elismereset senki nem varja tole (nem is szabad)...a felismeres boven eleg. (reszunkrol is).
Mikor valamin elborul az agya, mi meg nyugtatni sem allunk neki, plane nem magyarazkodunk, mert az olaj a tuzre. (de a testuletileg bekussolas sem jo modszer) O is megtanulta felismerni a pillanatot, olyankor fogja magat es kimegy a kertbe fat vagni, megmossa az arcat, elmegy setalni a mezore vagy csak beul a szobajaba. Egy a lenyeg eloleny a kozelben se legyen egy fel orat. (a kocsma a leheto legrosszabb hely ahova ilyenkor mehet az ember...mivel ismeri magat o ezt tudja)
Van hogy meg egy napig nem szolal meg ezekutan. Mi pedig tudjuk, hogy ez nem duzzogas, nem dac ez egyfajta meditacios allapot amiben eljut a tulporgestol odaig, hogy nem gondol _semmire_. Mihelyst sikerult mehet tovabb az elet. (alkohollal elerni ezt totalis ongol)
Nem ismerem a sztori szereploit, de gondolom apuban itt is az okoza a idegrohamot, hogy egy masodperc alatt jut el agyban onnan, hogy "a gyerek tegnap megigerte nem viszi el a motort" oda, hogy "holnap a fogai alapjan fogjak azonositatni"...vagy az "en sikeres tekintelyt parancsolo ember vagyok" onkepetol az "engem mindenki semmibe vesz es kirohog"-ig
Siker ide vagy oda ez nem mas mint a kudarctol valo iszonyatos retteges a _valodi onbizalom_ hianya.
Tokeletesen mindegy, hogy tudod-e hogy hogyan kerulheto el okosan ez vagy barmely konfliktushelyzet. Kizart, hogy ne csusszon hiba a tervbe. A konfliktus totalis elkerulese pontosan ugyan azt a teljeskoru kontrolt koveteli aminek elvesztesetol apu itt annyira retteg.
Sajnalatos modon a konfliktus kezelest is tanulni es gyakorolni kell...amihez kelenek a konfliktushelyzetek...a tanulonak pedig akarnia kell megtanulni.
Ha a tortenetben szereplo apuka tenyleg inteligens, akkor csak a felismeres es a tanarok hianyoznak a kepbol...
Rézvirág 2012.09.27. 11:47:59
Teljesen elvesztetted az arányérzékedet és atyai nyaklevesek miatt minősítgetsz teljesen normális szülőket.
A baj az, hogy túlfeszítettétek a húrt és az átlagos szülőknek (akik nem a 6 éves korukban kapott nyaklevest teszik felelőssé életük minden kudarcáért egy pszichológus kanapéján, valamint a második oldal után a kukába hajították a nekorlátozzukagyereket nevelési segédleteket) már piszkosul elegük van belőletek, meg a szép lelketekből, meg a kibírhatatlan gyerekeitekből, akik miatt olyan kérdésekre kell válaszolni a vasárnapi ebédnél, hogy "Anya, mi az, hogy geci?"
Okoskodtok, túldimenzionáltok és a pokol minden ménkövét ráfröcsögitek arra, aki nem veletek lép egyszerre.
És annyiszor kiabáltatok már farkast ártalmatlan vizslakölykökre, hogy képtelenség benneteket komolyan venni. A baj csak az, hogy amikor jön az igazi farkas, nem titeket fog megenni. És ezért persze mindenki hibás lesz, csak ti nem, elvégre ti aztán kiabáltatok torkaszakadtából.
Francekellregisztralni 2012.09.27. 12:10:40
Mondjuk ez nalunk multido erosen.
Pusz annyi meg, hogy az en apam tisztaban volt az erejevel es az enyem hianyaval es azzal hogy verekedni "rossz", igy ilyen allapotban soha a kozelembe nem jott. Igazabol a kezet is csak okolbe szoritotta, max a falat utotte meg nehany hasznalati targy banta, mig ra nem talalt a kertimunka oromeire.:)
RobÚr 2012.09.27. 12:24:31
Leszarom a nyakleveseidet, nyugodtan osztogasd őket.
Én hozzád nem szóltam, de ha te ezt a net televisítozásának veszed, akkor csináld csak, pont leszarom azt is, mint a vadász családdal való kérkedésedet.
Nem dimenzionálok túl semmit, egy embernek írtam itt, aki nem te vagy, egy hozzászólásra reagáltam.
A tiszteletet nem pofonokkal kell kivívni, főleg nem egy családfőnek.
Ennyit mondtam.
Örülök, hogy szépnek találod a lelkem! :)
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 12:28:17
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 12:36:08
Nem tudok olyan helyzetet kitalálni, amiben a gyerekemet meg tudnám ütni. Ha van gyereked, akkor tudod, hogy bizony előfordul. hogy tízig kell számolni. Lehet, hogy nem is egyszer tízig. Ilyenkor nyilván az ember fején keresztülmegy mindenféle gondolat, a habitusának megfelelően, de a megoldás az, ha higgadtan megtudja, hogy mi miért történt. Ha kiderül, hogy a gyereke eredendően gonosz és azért tett valami helytelent, nem azért mert ismeretlen helyzetben cselekedett, akkor lehet büntetni, de ha eredendően gonosz, akkor minek.
Röviden: a megbokrosodás mögött tuti, hogy nem rosszindulat van, hanem valami, amit nem ismer, nem ért.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 12:37:46
Én tízig számoltam, most már nem kell számolni. Veszek egy mély levegőt! Na ja, a gyerek is neveli a szülőt! :-)
Rézvirág 2012.09.27. 13:16:28
Aztán meg a blogkommentelés egy olyan hely, ahol mindenki szól mindenkihez. Címezheted bárkinek, aki olvassa a kommenteket, olvas téged is, és már csak legyint. Ezt leszarhatod, csak az a baj, hogy itt nem rólad van szó. A gyermekbántalmazás egy komoly probléma, de sikerült elérnetek, hogy sokan már fel se kapják a fejüket, mert már rutinból legyintenek, biztos megint valaki ráhúzott a megbokrosodott gyerek seggére.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 13:25:35
RobÚr 2012.09.27. 13:25:36
Nem a vadászat nagy dolog drága.
Nem ezt írtam.
A fenyegetőzést, nagyképűsködést nem tartom elegánsnak. De kinek mi tetszik.
Elhiszem, hogy olvastad a kommentet, de ezekszerint nem értetted, hogy mit akartam leírni.
Többször is leírtam, így ha megbocsátod még egyszer nem fogom.
Miért akarsz kollektív bűnösnek kikiáltani? Mit "értünk" mi el? Ki az a mi? Miért vagyok én tagja ennek az általad kreált kollektívának? Mivel bagatellizáltam én személy szerint el a gyerekbántalmazás kérdését? Idézz kérlek.
Rézvirág 2012.09.27. 13:34:37
Rézvirág 2012.09.27. 13:44:57
"Mivel bagatellizáltam én személy szerint el a gyerekbántalmazás kérdését?"
Farkast kiabálsz ott, ahol nincs. Nem fognak komolyan venni akkor sem, amikor jön a farkas. Csak az a baj, hogy nem téged fog megenni, hanem a bárányokat.
Francekellregisztralni 2012.09.27. 13:49:27
"Én mindig mondom a férjemnek, hogy addig örüljön, amíg mások is rászólnak a mi gyerekünkre, amikor rosszalkodik. Igen, idegesítő, de ha kikérjük magunknak, azzal azt a védőhálót szaggatjuk darabokra, ami segít majd megvédeni kamasz korában a nagyobb bajtól."
*like*
RobÚr 2012.09.27. 13:53:04
Ne fárassz már, idézz.
Hol kiabáltam farkast?
Attól, hogy ugyanazt mantrázod, még nem lesz úgy.
A gyerek megvédése természetes, magától értetődő dolog.
Ennek módjának egy blogon törénő világgá kürtölése pedig értelmetlen nagyképűsködés.
Hogy te is megértsd: fogak elásása, puskák felemlegetése.
Nem tartom elegánsnak.
Remélem így már érted, de kezdem unni, hogy mindent a szádba kell rágni.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 14:03:42
Rézvirág 2012.09.27. 14:04:04
Nézd, most hirtelen nem tudok jobb párhuzamot:
A második világháborúban mindenféle borzalmak történtek a zsidókkal.
Az én generációm már úgy jött ki az iskolából, hogy ha a fasiszta vagy a náci szót meghallotta, mindenkinek a lágerek, a gázkamrák, meg Hitler volt az első asszociációja. Súlyos vád volt az antiszemitizmus, senki sem legyintett rá.
Aztán miután boldog-boldogtalant leantiszemitáztak, elkopott a szó. (megjegyzem a kommunista is...) Ha ma meghallom, az első gondolatom az, hogy na ki nem tetszik már megint a szoclibeknek. Elkopott. Súlytalan lett. És ne adja az Isten, hogy megint tüzet rakjanak a pokolban, mert ember nem lesz, aki idejében komolyan vegye.
Na itt tartunk most a gyermekbántalmazással. Annyit verték a píszendlavok a tamtamot mezei nyaklevesek miatt, hogy ma már meg sem áll senki. Nem hiszed? Nézd csak meg a kommenteket. Meg nézd meg pár éve. Akkor még hasonlót sem írt le senki, hacsak nem unta a nickjét.
Rézvirág 2012.09.27. 14:12:10
"Mégis miért kellene tisztelnem téged, aki egy blogon bevallja, hogy 130 kilós férfiként veri a gyerekét és erre még büszke is?"
Mondod ezt azért, mert szerinte egy atyai nyakleves is (IS) nevelhet.
130kilós férfiként veri a gyerekét! Hűdedrámai.
Ami pedig az én gyerekeimet illeti, teszek az eleganciára. Nem az a dolgom, hogy elegáns legyek, hanem az, hogy megvédjem őket.
Rézvirág 2012.09.27. 14:24:08
RobÚr 2012.09.27. 14:30:40
Aha, szóval itt kiabáltam farkast, és emiatt már mindenki leszarja a témát.
Meghajlok az érvelésed előtt.
Neked van igazad.
Rézvirág 2012.09.27. 14:33:10
RobÚr 2012.09.27. 14:43:44
Igen, igazad van.
Rézvirág 2012.09.27. 14:46:35
Én is megyek. Élmény volt.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 15:40:04
"Kiderül mennyit érsz valójában mint ember, ha megnézzük, hogyan bánsz a nálad gyengébbel!" nem saját, de szeretem és egyetértek.
Én is vártam, hogy mikor lesz akkora az öcsém, hogy megállítsa. Emlékszem arra is. :-)
Francekellregisztralni 2012.09.27. 16:03:00
Nem tudom elkepzelni sem mi lehet a megoldas, ha az illeto mondjuk nem inteligens, mar benne van az ivasban...plane ha tenyleg szereti bantani a masikat...
A megoldas mindig mas.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 16:16:10
Francekellregisztralni 2012.09.27. 16:37:53
szvsz.
Aki eros az nem kap panikszeru duhongoraohamot a kepzelt teljes kontoll megingasatol.
Aki kap, de legyozi az egy hos...a hosok gyengek, de legalabb batrak.
Aki kap es atadja magat a duhenek az nem csak gyenge de gyava is.
az eroset, lehet magabiztosnak kene hivnom...a gyenget meg...hat...nem tudm mi lenne ra igazan jo.
Francekellregisztralni 2012.09.27. 17:15:37
Igen ez igy van. Azert irtam amit, hogy atlathato legyen egy masik szoge is annak, miert _nem_ az aldozat a felelos.
A megvert szemely ugyanis lehet akkora hulye amekkora akar...a reakcio nem abbol ered alapjaban veve.
Es persze celszeru nem hergelni azt aki nem birja, de a megoldas akkor is az ha az illeto megtanulja kezelni az indulatait. A csaladban pont az a jo, hogy segithet ebben...az a rossz, hogy nem tudja mindig hogyan es ront inkabb a helyzeten. De ettol meg nem lesz a csalad a felelos az alap gondert.
En tuti torvenybe iktatnam, hogy a duhongoknek szakember segitsen kialakitani egy stresszkezelesi strategiat. Kotelezoen jarniuk kene csoport terapiara, helyzetgyakorlatra...barmi. Adott esetben a tobbieknek is ha meg van mit menteni...nem feltetlen csalad terapiara, nem feltetlen egyutt... Nem ertek hozza.
Nyilvan megoldja az aktualis problemat, ha elzarjak a feleket egymastol...viszont aki akar general maga kore masikat.
Az allamnak pedig kotelessege lenne menekulesi lehetoseget biztositania minden kerdes nelkul. Menedekhelyet es az oda eljutas lehetoseget tokeletes anonimitassal es minden. Nemar bizonygatni kelljen meg magyarazkodni. Ha tobb volt a fustje mint a langja akkor mi van. Semmi. Ha egy hetvegere kell a segitseg akkor annyira, ha tobbre tobbre...de kapja meg. Legyen jogasz, pszichologus es mindenki aki segit felmerni, megerteni a valos helyzetet es megtalalni a megoldast.
Szerintem a terrorizalas fele mar attol megszunne, ha lenne hova menekulni. Megszunne a sarok amibe szoritjak vele az embert.
A maradek valodi pszichopatat meg csak ki lehetne emelni a tarsadalombol...valahogy
2012.09.27. 21:04:52
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.27. 21:17:29
2012.09.27. 21:27:23
Látod így lesz a bolgából elefánt, mert ez a teherautónevű blogoló, próbált olvasni a sorok között, és belelátta azt is ami egyáltalán nincs ott. Nekem még nincs gyerekem. Egyelőre csak "tervezés alatt" van a párommal, akit szintén nem verek cipóra mindennap, viszont szeretem, és vica versa.
2012.09.27. 21:56:02
Rézvirág 2012.09.27. 22:05:04
Rézvirág 2012.09.27. 22:12:10
Ez szép, de hogy derül ki, hogy az illető "dühöng"? Mi van, ha az anya tagad, és nem kér segítséget?
1. Hogy kötelezel arra valakit, hogy kérjen segítséget?
2. Ha kér segítséget, hogy fogja bizonyítani, hogy az apa dühöng? (Nem mindenki lakik ám papír falú panelben.)
Rézvirág 2012.09.27. 22:16:34
Francekellregisztralni 2012.09.27. 23:07:05
"...minden kerdes nelkul."
"Nemar bizonygatni kelljen meg magyarazkodni."
Az lenne a megoldás ha lennének bármely pillantban igénybe vehető menedékhelyek, központok ahova oda lehet menni, okkal vagy ok nélkül teljesen mindegy.
Ha lenne egy felkészült gárda aki ott segít a gondodon legyen az valós vagy képzelt. Ha az emberek tudatában benne lenne, hogy van hova elszaladni. Ha ugyan úgy fogadnák a hirtelenjében othonrol elszaladó tinit akinek csak egy beszélgetés kell egy jótanács egy kívülállótól, mint bárkit aki fenyegetve érzi magát. No akkor az emberek megtanulnák, hogy lehet segítséget kérni és kapni. Nem lenne miért letagadni ha gond van. Plusz sokesetben
A lényeg pedig pont az, hogy ne kelljen bizonygatnod, hogy fenyegetnek...legyen elég hogy úgy érzed. Ha tényleg fenyegetnek arra is van megoldás, de a csak úgy érzed arra is kell és van is.
Ehhez nyilván iszonyatos kapacitás kéne, de közel sem lehetetlen.
(...lehet lefedné a beígért millió munkahely egész tetszetős hányadát ...lekötve romkocsmában filozofáló munkanélküli bölcsészek tomegeit;)
Francekellregisztralni 2012.09.27. 23:57:35
Viszont létezik olyan adatbázis elemző program ami a korházi adatlapokon végigfuttatva 85%-os pontossággal kidobja melyik beteg csaladon belüli erőszak aldozata és melyik közülük az aki 50% hogy kb egy éven belül ebbe bele is hal.
A 15%-os hibalehetőséget pedig nagyságrendileg a gördeszkások és egyéb extrém sportolók idézik elő.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.28. 01:56:40
De, hangsúlyozom, de egy atyai pofon soha nem egyenlő a bántalmazással és azzal, amit családon belüli erőszaknak hívunk. Amikor nincsen biztonság a családban.
Egyébként meg rossz gyerek nincsen, csak rossz szülő! A rossz példákon keresztül nehogy már a gyereket mutasd be hibásnak. Tiszta lappal érkezett, az van rajta, amit ráírtak...
2012.09.28. 10:22:57
"Tiszta lappal érkezett, az van rajta, amit ráírtak..."
Ez látod alapvető tévedés. A gyerek -ahogyan néha a felnöttek is- ösztönlény, elemi reakciókkal. Szeretet, ragaszkodás, szerelem, agresszió, félelem, birtoklási vágy, önzőség stb. Ki kell nevelni belőlük, egy csomó gyárilag kódolt funkciót, és bele kell programozni egy másik halmaz 21. századi baromságot, hogy kompatibilissé tegyük jelen korunk társadalmilag elfogadott, civilizált kultúrájával, ezt hívják nevelésnek. Ha nem teszed, a születéskori eszköztárral, értékrendszerünk, és törvényeink szerint következetesen bűnöző válik belőle. Nem azért mert gonosz, hanem mert a világ emberi léptékben is hirtelen gyökeresen változik. Hiszen mamár nem lehet a másik tulajdonát önkényesen elvenni, megszerezni, nem lehet a nekünk tetsző nőt, a beleegyezése nélkül elhurcolni, leteperni, nem veheted el az üzlet polcairól a kaját, csakmert éhes vagy. Egyébként a legjobb nevelés is elég felületes dolog, mert a sokmillió éves evolúció, és ösztön ottmarad az idők végezetéig elnyomva, de amikor éhesen ott állsz egy lakatlan sziget kellős közepén, ahol az európai pedigrével, meg bőrönd pénzzel se mész sokra, ez nagyon hamar ki is derül. Ezért hidd el, hogy a tekintélyelvűség meghatározó a gyereknek. Egy konzervatív értékalapú nevelés, alkalmasint szigorúbb apával sokkal eredményesebb, mert emberségesebb, normálisabb, életképesebb fiatal felnőttet eredményez, mint a mai divatos szabadelvű nevelés, aminek a lényege, hogy felnevelődik valahogy a gyerek. Nálad lakik, de a társadalomtól, meg a tévéből kapja az inputot, hogyan működik a világ, ez lényegében nem tanítja másra a gyereket, minthogy bármit lehet, hiszen igazából soha nem volt megbüntetve semmiért. Legfeljebb előtted nem csinál rosszat, de ahogy látó, és hallótávolon kívül érsz, már keresi az alkalmat hol tudja leszarni, áthágni, amit tanítottál neki, és mivel soha nem legyintetted meg, nem is alakul ki benne egy egészséges apa-fiú, anya-lánya tisztelet sem a szülő iránt. Halálom amikor ostoba picsákat hallgatok a metrón, "anyámmal mi a legjobb barátnők vagyunk!" Hát gratulálok az ilyenhez. (Az ilyen robúr féle alakok kedvéért ismételten leírom, hogy szigorú apa alatt, én nem azt értem, hogy beb*szva hazajön a ház ura, péppéveri passzióból a családot, és retteg tőle mindenki. Szigorú apa az, aki következetesen és szeretettel neveli a gyerekét, de adott esetben tud szigorú is lenni, ha a gyerek rászolgál) Igazad van, hogy a gyerek eredendően nem gonosz, de értékrendünk szerint azzá lesz, ha nem kellőképpen nevelik. Ja, és bocs, a mi-ti barikádstílusért.
A festett madár · http://csaladonbelulieroszak.blog.hu/ 2012.09.28. 11:17:32
A tiszta lap szerinted tévedés, szerintem nem. Szóval csak megköszönni tudom, hogy leírtad az álláspontodat, vitatkozni nem kívánok ebben a kérdésben. Tiszteletben tartom a véleméyed.
A nevelési elvek, amikkel egyetértesz lásd "anyámmal legjobb barátnők vagyunk" baromsága és a "következetes apa" helyessége az én elvem is.
Ahogy a blog mottója mondja, nem a szerető családokért van a törvény, mert nekünk nem kell, hanem azokért, akik védelemre szorulnak.
Láttam, benne éltem, el kell fogadni, hogy nem mindenki képes megvédeni magát és a bántalmazó bármeddig elmegy. Tudod mikor állítja meg a rokonság? (Olyat is láttam.) Ha a nő egy 160 cm-es férjet választ és a nő apja 185 cm és odamegy a vőjéhez, fölémagasodik és megmondja neki a tutit. A 160 cm még bepróbálkozik egyszer kétszer, apósa mindig magasodik (mint egy következetes apa) és aztán abbahagyja (jelen esetben).
Valószínűleg sok mindenben egyetértek azokkal, akik személyes támadásnak veszik a törvényt, de meg kell védeni azokat, akik nem tudják megvédeni magukat, mindegy, hogy miért nem.
Az egyik hozzászóló pontosan leírta, amit erről én is gondolok. Mert nem börtönről álmodozom, hanem hatósági figyelmeztetésről (valakinek ennyi elég lenne), kezelésről (pszichológiai, alkoholelvonó), és a másik oldalon egy védelmi hálóról, ahol a bántalmazott kaphat fedélt és ugyanúgy segítséget (pszichológiai), hogy talpra tudjon állni.
A bántalmazott az erősebb, csak nem tudja!
RobÚr 2012.10.01. 10:22:08
Hát igen...
Mindegy, kicsit tényleg felkaptam a vizet.
Bocs mindenkitől. :)
RobÚr 2012.10.01. 10:23:26
Semmi gond.
Nyugodj meg.
Puszi
Mc Master 2013.01.09. 12:37:20